رابرت لنگر، بنیانگذار و چند میلیاردر ساده مدرنا، رازهای موفقیت خود را به اشتراک می گذارد

افراد موفق می گویند: "هرگز قهرمانان خود را ملاقات نکنید." این ضرب المثل ممکن است دلیل ناامیدی باشد که وقتی کسی که شما او را بت می دانید با انتظارات شما مطابقت نداشته باشد. باید نتیجه ای برای این اصل وجود داشته باشد: "گاهی اوقات، از دانستن این موضوع که یک فرد برجسته شگفت انگیز است، شگفت زده و خوشحال می شوید."

 

 

افراد موفق می گویند: "هرگز قهرمانان خود را ملاقات نکنید." این ضرب المثل ممکن است دلیل ناامیدی باشد که وقتی کسی که شما او را بت می دانید با انتظارات شما مطابقت نداشته باشد. باید نتیجه ای برای این اصل وجود داشته باشد: "گاهی اوقات، از دانستن این موضوع که یک فرد برجسته شگفت انگیز است، شگفت زده و خوشحال می شوید."

لنگر علاوه بر استادی در موسسه فناوری ماساچوست، یک مهندس شیمی، دانشمند، مخترع و کارآفرین است. او یکی از بنیانگزاران شرکت بیوتکنولوژی مدرنا مستقر در کمبریج، ماساچوست است .او حدود 1400 حق ثبت اختراع دارد و یکی از دانشمندان منتشر شده و مورد استناد تمام دوران است .اختراعات لنگر به بیش از 400 شرکت دارویی، شیمیایی، بیوتکنولوژی و تجهیزات پزشکی مجوز یا مجوز فرعی داده شده است.

 تحقیقات موفقیت‌آمیز و هوش تجاری او در ارائه درمان‌های نجات بخش، از جمله واکسن‌های mRNA، انسولین، داروهای ضد سرطان و غیره را چشمگیر بود. پتنت های او به راه اندازی بیش از 350 شرکت دارویی، شیمیایی، بیوتکنولوژی و تجهیزات پزشکی کمک کرد. لنگر با جودا فولکمن، مربی‌اش، در بیمارستان کودکان بوستون برای جداسازی اولین مهارکننده رگ‌زایی، یک ماکرومولکول برای جلوگیری از گسترش رگ‌های خونی در تومورها، همکاری کرد. او به‌عنوان بنیان‌گزار مهندسی بافت در پزشکی بازساختی، و پیشگام فناوری‌های جدید، مانند سیستم‌های رهایش کنترل‌شده و سیستم‌های تحویل پوستی، که اجازه می‌دهد داروها از طریق پوست بدون سوزن یا روش‌های تهاجمی تجویز شود، دیده می‌شود.

لنگر متوجه شد که افرادی که بیشترین موفقیت را دارند، چه در زمینه تحقیقات علمی و چه در تجارت، باید یاد بگیرند که چگونه انعطاف پذیر باشند و به طور موثر با شکست مقابله کنند  علیرغم ناامیدی ها و شکست هایی که ممکن است با آن مواجه شوید، لنگر گفت که به تقویت مثبت برای تشویق مردم و ایجاد احساس در آنها که هر چیزی ممکن است اعتقاد دارد. او این را از مربی خود آموخت که کارمندان و دانش آموزان با موانع و مشکلات روبرو خواهند شد. به عنوان یک رهبر، باید به آنها ایمان داشته باشید و از تلاش های آنها قدردانی کنید. اگر به فردی اعتقاد داشته باشید، آن را درونی می کند و احساس قدرت می کند.او به همراه استفان بانسل، مدیرعامل مدرنا و استفان هوگ، رئیس، تیم دانشمندان و کارکنان خود را انگیزه می‌دادند و آنها را در سطح بالای روحی  نگه می‌داشتند .

او افزود: «در مورد مدرنا، من فقط می‌توانم به‌عنوان یک ناظر صحبت کنم . اما من به طرز باورنکردنی تحت تأثیر فداکاری و سخت کوشی قابل توجهی که کارکنان مدرنا از خود نشان دادند، قرار گرفتم. آنها احساس کردند که می توانند دنیا را تغییر دهند و این کار را هم کردند. فکر می‌کنم این انگیزه شبانه‌روز در آنها ماندگار بود.

مدیر عامل تیم مدیریت از هر نظر کار شگفت انگیزی انجام داد. ارتباط با آنها مایه افتخار بود و هست. وقتی از او پرسیده شد که این شرکت چگونه با فرسودگی کارمندان و حفظ کارگران در زمان‌های سخت برخورد می‌کند، گفت: «فکر نمی‌کنم پاسخی جهانی وجود داشته باشد. فکر می‌کنم باید از مردم بپرسید که چه چیزی برای آنها بهترین است، چه چیزی می‌خواهند و به ارتباط خوب و صادقانه نیاز دارید. من فکر می‌کنم شما همچنین می‌خواهید که مردم احساس ارزشمندی کنند و گردهمایی‌هایی داشته باشند که در آن یکدیگر را بشناسند و در صورت تمایل با هم همکاری کنندلنگر به تشویق مردم به پرسیدن «سوالات خوب»، بزرگ فکر کردن و نترسیدن از ریسک‌های بزرگ، برای ساختن چیزی که می‌تواند به بهبود جهان کمک کند، معتقد است. رویاهای بزرگ داشته باشید، رویاهایی که می توانند دنیا را تغییر دهند. در بسیاری از مواقع، با موانعی روبرو خواهید شد. اگر چنین کردید، هرگز تسلیم نشوید و فقط به تلاش ادامه دهید. لنگر گفت برای موفقیت باید سخت کار کنید، درک کنید که ریسک های بالا پاداش های بالایی را به همراه خواهد داشت و یک انسان خوب و خوب باشید.

لنگر در مورد "رویاهای بزرگ" و نوآوری های در حال تغییر جهان گفت: "در آزمایشگاه MIT ما در حال کار بر روی ایجاد بافت ها و اندام های جدید برای کمک به افراد مبتلا به دیابت، استخوان ها و غضروف های آسیب دیده، از دست دادن شنوایی یا آسیب نخاعی و بسیاری دیگر هستیم. ما همچنین در حال تلاش برای ایجاد بافت ها و اندام های جدید بر روی یک تراشه هستیم که احتمالاً می تواند آزمایش های حیوانی یا انسانی را کاهش دهد. و ما در حال کار بر روی توسعه واکسن‌های جدید، داروها و سیستم‌های بهتر دارورسانی و تغذیه بهتر برای کشورهای در حال توسعه هستیم.

Ref:https://www.forbes.com/sites/jackkelly/2021/11/16/the-modest-moderna-cofounder-and-multibillionaire-robert-langer-shares-his-secrets-to-success/amp/

کلمات کلیدی
//isti.ir/Zcys