دیدگاه‌هایی برروی قیمت تمام شده بانک‌های hPSC برای ساخت مراکز سلول درمانی

این گزارش به خلاصه‌ای از مسائل کلیدی در کمک به هزینه آماده سازی رده سلول‌های بنیادی پرتوان انسانی برای استفاده در تولید مراکز سلول درمانی پرداخته است. کارشناسان بانکداری سلول‌های بنیادی از ده کشور در یک جلسه کارگاهی در مورد "هزینه تمام شده کالا" برای سلول‌های بنیادی پرتوان انسانی که در موسسه ملی بهداشت کره (25 سپتامبر 2019) توسط اولین موسسه بین المللی بانکداری سلول‌های بنیادی (ISCBI) برگزار شد، را مورد بحث قرار دادند.

 

این گزارش به خلاصه‌ای از مسائل کلیدی در کمک به هزینه آماده سازی رده سلول‌های بنیادی پرتوان انسانی برای استفاده در تولید مراکز سلول درمانی پرداخته است. کارشناسان بانکداری سلول‌های بنیادی از ده کشور در یک جلسه کارگاهی در مورد "هزینه تمام شده کالا" برای سلول‌های بنیادی پرتوان انسانی که در موسسه ملی بهداشت کره  (25 سپتامبر 2019) توسط اولین موسسه بین المللی بانکداری سلول‌های بنیادی (ISCBI) برگزار شد، را مورد بحث قرار دادند.

این گزارش، بحث‌هایی را که در کارگاه انجام شد منتشر می‌کند و طیف کاملی از هزینه‌ها و چالش‌های غیرمنتظره در مورد منابع برای تحویل ذخایر hPSCs مناسب برای استفاده به عنوان مواد اولیه در ساخت داروهای مبتنی بر سلول‌های بنیادی را برجسته و مورد بحث قرار می‌دهد. تجارب مدیران جهانی از مراکز مختلف منابع ملی موضوعاتی را که باید در مدیریت هزینه و احتمالات کاهش هزینه‌ها در حین حرکت به مرحله کاربرد بالینی در نظر گرفته شود، برجسته می‌کند.

 

منبع:

https://www.nature.com/articles/s41536-022-00242-7

کلمات کلیدی
//isti.ir/Z1wv