دومین نشست تجاری و فناوری ایران و ازبکستان برگزار می‌شود؛ افزایش تعاملات فناورانه دو کشور

با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری هیاتی تجاری و فناور از ایران به کشور ازبکستان اعزام می‌شود. این سفر 3 روزه اول آذرماه سال 1400 انجام می‌شود.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در راس هیاتی تجاری و فناور به کشور ازبکستان سفر می‌کند تا فرصتی مناسب برای توسعه همکاری‌های فناورانه میان دو کشور فراهم شود. یکی از رویدادهای این سفر 3 روزه برگزاری دومین نشست تجاری و فناوری ایران و ازبکستان است. نخستین نشست نیز سال 98 همزمان با نشست کمیسیون مشترک دو کشور در تاشکند برگزار شد.
در این سفر که با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان توسعه تجارت ایران انجام می شود، نشست‌های تجاری مشترک با شرکت‌های متناظر ازبکستانی و بازدیدهای صنعتی و تجاری از زیرساخت‌های فناورانه این کشور نیز مدنظر است. همچنین شرکت‌های اعزام شده می‌توانند از نمایشگاه هفته نوآوری ازبکستان نیز بازدید داشته باشند.
کشور ازبکستان به عنوان یک مرکز اقتصادی مهم در همسایگی ایران، طی سالیان گذشته به عنوان یک کشور دوست، همواره در مسیر توسعه روابط تجاری مدنظر ایران بوده است. همکاری در حوزه فناوری و نوآوری بین ایران و ازبکستان به تحکیم و تقویت سطح روابط دو جانبه در این بخش کمک می‌کند.
وجود فناوری‌های مختلف در دو کشور می تواند زمینه‌ساز توسعه سرمایه‌گذاری‌های مشترک برای ایجاد شرکت‌های بزرگ تولیدی و نوآور شود تا از طریق تولید و فروش این محصولات به بازارهای رو به رشد، زمینه توسعه رشد اقتصادی بیش از پیش فراهم شود.
ایده برگزاری این سفر خانه نوآوری و صادرات فناوری ایران‌ساخت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در روسیه است و علاقه‌مندان برای حضور در این رویداد تا ۱۷ آبان‌ماه سال جاری برای ثبت‌نام فرصت دارند تا با خانه نوآوری ایران در این کشور تماس بگیرند.
 
کلمات کلیدی
//isti.ir/ZBus