در سفر استانی دبیر ستاد: نشست با مسئولین دانشگاه علوم پزشکی قم

جلسه‌ای با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، دکتر سلطانی نژاد معاون فناوری، تجاری سازی و بازار ستاد، دکتر شریفی پور معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی قم ،دکتر کوهپایه مدیر آموزش دانشگاه علوم پزشکی قم و جمعی از مسئولان دانشگاه، اعضای هیئت علمی و دانشجویان فعال در عرصه سلول های بنیادی در تاریخ 24 مرداد ماه سال 1400 در محل معاونت پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار گردید.

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی، جلسه‌ای با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، دکتر سلطانی نژاد معاون فناوری، تجاری سازی و بازار ستاد، دکتر شریفی پور معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی قم ،دکتر کوهپایه مدیر آموزش دانشگاه علوم پزشکی قم و جمعی از مسئولان دانشگاه، اعضای هیئت علمی و دانشجویان فعال در عرصه سلول های بنیادی در تاریخ 24 مرداد ماه سال 1400 در محل معاونت پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار گردید.

در ابتدا دکتر حمیدیه با اشاره به پتانسیل های موجود شهر قم، دربحث سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی، به انجام فعالیت‌های گسترده در این حوزه بر اهمیت سرمایه گذاری در ساخت محصولات پیشرفته با توجه به نیاز بازار تأکید نمود و جذب حداکثری شرکت‌های دانش بنیان فعال این حوزه به منظور سرمایه‌گذاری در این زمینه را امری ضروری دانست.

در ادامه دکتر شریفی به ارائه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته ،اهداف و توانمندی‌های دانشگاه علوم پزشکی قم در زمینه توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی پرداخت.

سپس گزارشی از انجام برخی از زیرساخت ها در راستای پیشبرد اهداف مرتبط با سلول های بنیادی در دانشگاه علوم پزشگی قم توسط کارشناس ارشد دانشگاه ارائه گردید که شامل: سازماندهی ساختار آزمایشگاه جامع و مرکز تحقیقات سلولی و مولکولی، گسترش مرکز مطالعات حیوانی، تخصیص فضای فیزیکی، استاندار سازی شرایط نگهداری حیوانات و فعالیت ها و غیره.

در پایان، نظراتی در جلسه با هدف شتاب بخشیدن به توسعه علمی و زیرساختی در زمینه علوم و فناوری های سلول های بنیادی مطرح گردید. گفتنی است؛ نشست با اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی قم با حضور ریاست دانشگاه و نشست با شورای استانی سلول‌های بنیادی از دیگر برنامه‌های ایشان در سفر به قم بود.

 

 

کلمات کلیدی
//isti.ir/Zm3t