دانشگاه تربیت مدرس از زیرساخت های مطلوب جهت توسعه علوم نوین فناوری های سلول های بنیادی را دارا می باشد

.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی و پزشکی نشست هم اندیشی دکتر حمیدیه با مسئولین دانشگاه تربیت مدرس در راستای توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در قالب مرکز جامع در محل ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی برگزار شد.

در ابتدای این نشست دکتر حسین خانی به ارایه گزارشی از ظرفیت ها نیروی انسانی و زیرساختی دانشگاه تربیت مدرس پرداخت و گفت: فعالیت های اعضای هیئت علمی و سایر محققان در حیطه مهندسی بافت، ژن ترابی از نقطه قوت این مرکز علمی جهت توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی می باشد. همچنین دانشگاه در دهه اخیر اقدام به راه اندازی ساختار جدید علوم نوین نموده است.

سپس دکتر حمیدیه به بحث پیرامون رسالت ستاد در راستای راه اندازی مراکز جامع سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در سطح کشور پرداخت و گفت: این مراکز با تمرکز بر سه حیطه، آموزش، تحقیقات و تربیت منابع انسانی، توسعه فناوری و تجاری سازی و بازار محصولات سلولی و توسعه خدمات بالینی مبتنی بر فناوری علوم سلولی فعالیت می نمایند و امیدوارم این مراکز بتوانند فاصله بین دانشگاه و صنعت را به حداقل فاصله ممکن برسانند.

در ادامه این جلسه اعضای حاضر در نشست به بحث و بررسی پیرامون ظرفیت های دانشگاه، استقرار شرکت های دانش بنیان در مرکز جامع و برنامه عملیاتی پرداختند.

 

 

 

 


کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/ZXz3