حضور دبیر ستاد توسعه فناوری های پزشکی بازساختی در جلسه کمیسیون حقوقی هیئت دولت جهت بررسی لایحه ساماندهی اهدای جنین در مراکز درمان ناباروری

خستین جلسه کارگروه حقوقی و قضایی هیئت دولت جهت بررسی لایحه ساماندهی اهدای جنین با حضور دکتر عارفیان دبیر ستاد برگزار گردید..

به گزارش روابط عمومی ستاد توسعه فناوری های پزشکی بازساختی و سلولهای بنیادی، نخستین جلسه کارگروه حقوقی و قضایی هیئت دولت جهت بررسی لایحه ساماندهی اهدای جنین با حضور دکتر عارفیان دبیر ستاد برگزار گردید.

نخستین جلسه کارگروه حقوقی و قضایی هیئت دولت جهت بررسی لایحه پیشنهادی از سوی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با عنوان لایحه ساماندهی اهدای جنین در مراکز درمان ناباروری در سال 1402، با حضور دکتر عارفیان دبیر ستاد و دکتر مرادی مسئول دبیرخانه حمایت از طرح های خانواده و جوانی جمعیت معاونت در تاریخ 2 مرداد 1402 در محل نهاد ریاست جمهوری برگزار گردید.

این نشست با هدف بررسی مواد لایحه پیشنهادی و با حضور مدعوینی از سازمان ها و وزارتخانه های ذیربط برگزار گردید که پس از بحث و تبادل نظر، با توجه به گستردگی موضوعات فقهی، حقوقی و پزشکی این لایحه، مقرر گردید جلسه دیگری جهت ادامه بررسی این لایحه برگزار گردد.

گفتنی است پیش از این نیز، جلسه ای در اردیبهشت ماه 1402 از سوی دبیرخانه حمایت از طرح های خانواده و جوانی جمعیت معاونت به منظور بررسی کارشناسی و ارائه نقطه نظرات اصلاحی لایحه مذکور و با حضور متخصصین مدعو از مراکز درمان ناباروری اصلی در کشور و مسئولین ذیربط از معاونت درمان وزارت بهداشت، در  محل معاونت علمی برگزار گردید.

کلمات کلیدی
//isti.ir/Zqyw