توسعه پری گاسترولوئیدها؛ فرصت جدیدی برای مطالعه مراحل اولیه جنین زایی

پری گاسترولوئیدها ساختارهای اولیه جنینی هستند که پتانسیل تشکیل بسیاری از انواع سلول های مختلف بدن را دارند و در نتیجه فرصت جدیدی برای مطالعه مراحل اولیه جنین زایی ایجاد می کنند.

پری گاسترولوئیدها ساختارهای اولیه جنینی هستند که پتانسیل تشکیل بسیاری از انواع سلول های مختلف بدن را دارند و در نتیجه فرصت جدیدی برای مطالعه مراحل اولیه جنین زایی ایجاد می کنند. پری گاسترولوئیدها درک رشد اولیه انسان، تشکیل بافت و تمایز را برای پزشکی بازساختی ارتقا می دهند.

زیست شناسان مرکز پزشکی جنوب غربی دانشگاه تگزاس مدل جدیدی از جنین مبتنی بر سلول های بنیادی را برای مطالعه رشد اولیه انسان، تشکیل بافت و تمایز طراحی کرده اند که کمک های ارزشمندی در زمینه رشد در حوزه زیست شناسی و پزشکی بازساختی ارائه می دهد.

 یافته‌های مربوط به پری گاسترولوئیدها که در مجله Cell منتشر شده است، می‌تواند بر طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها و شرایطی که شامل رشد اولیه انسان می‌شود، از جمله اختلالات رشدی، نقایص مادرزادی، اختلالات ژنتیکی و بیماری‌هایی که در طول رشد جنینی مانند انواع خاصی از سرطان ایجاد می‌شوند، تأثیر بگذارد. محققان خاطرنشان کردند که این تحقیقات می تواند برای مدل‌سازی بیماریها و آزمایش داروها نیز سودمند باشد.

محققان همچنین می توانند پری گاسترولوئیدها را در معرض داروها یا ترکیبات مختلف قرار دهند تا اثربخشی و عوارض جانبی احتمالی آنها را ارزیابی کنند. این مسئله می تواند به شناسایی داروهای منتخب و اطمینان از ایمنی مداخلات دارویی قبل از آزمایش آنها در آزمایشات بالینی انسانی کمک کند.

 

لینک خبر:

https://www.asbmb.org/asbmb-today/science/081923/ut-southwestern-stem-cell-biologists-develop-embry

کلمات کلیدی
//isti.ir/Z5Sw