توسعه فناوری سلول های بنیادی با بهره گیری از هوش مصنوعی

استفاده از هوش مصنوعی (AI) برای پیشبرد درمان با سلول های بنیادی نتایج هیجان انگیزی را به همراه داشته است که نقش کلیدی در رشد و نوآوری در این حوزه داشته است

علم سلول های بنیادی پیشرفت های قابل توجهی در حوزه هایی مانند کشف چگونگی القای هر سلول به سلول بنیادی و نحوه استفاده از سلول های بنیادی برای تقویت بازسازی عضلات، بازسازی بافت قلب، توسعه مدل های مغز (ارگانوئیدها) برای مطالعه اختلالات روانی، تولید سلول های جزایر برای درمان دیابت داشته است. اطلاعاتی از این پیشرفت ها  در مقاله اخیر در نشریه Nature Cell Biology مورد بحث قرار گرفته است. علاوه بر این، TechSci Research گزارش داده است که انتظار می رود بازار درمان با سلول های بنیادی تا سال 2028 سالانه 12.39 درصد رشد کند. همانطور که حوزه سلول های بنیادی به سرعت در حال رشد است، با موانع قابل توجهی نیز مواجه است که باید بر آنها غلبه کرد. درمان‌های مبتنی بر سلول‌های بنیادی به آزمایش‌های دقیق و تأیید نظارتی نیاز دارند زیرا سلول‌های بنیادی می‌توانند در طول ساخت و تمایز به انواع سلول‌های عملکردی، رفتار غیرقابل پیش‌بینی داشته باشند. هوش مصنوعی به سرعت در حال تبدیل شدن به مرکز راه حل های نوآورانه برای رفع این موانع پیش روی درمان با سلول های بنیادی است.

 هوش مصنوعی در حال حاضر نتایج امیدوارکننده ای را برای توسعه فناوری سلول های بنیادی ایجاد کرده است. با این حال، استقرار این درمان ها در مقیاس های کاملتر، مستلزم توسعه بیشتر این فناوری است که می‌تواند با در دسترس بودن داده‌های با کیفیت بالا برای آموزش سیستم‌های هوش مصنوعی و استفاده از این فناوری‌های مجهز به هوش مصنوعی برای ایجاد بینش بیولوژیکی در موارد خواص و رفتار تقویت شود. علاوه بر این، در این حوزه  شناسایی موضوعات واجد شرایط ثبت اختراع ناشی از همگرایی هوش مصنوعی و فناوری سلول های بنیادی برای تضمین پیشرفت و تسهیل همکاری بین بازیگران مختلف این حوزه حیاتی بنظر می رسد.

لینک خبر:

https://www.jdsupra.com/legalnews/safeguarding-ai-innovation-in-stem-cell-8050266/

کلمات کلیدی
//isti.ir/Z6kx