در یکصد و هشتاد و نهمین جلسه شورای اجرایی ستاد:

توسعه دانش سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در سطح دانش آموزی

یکصد و هشتاد و نهمین جلسه شورای اجرایی ستاد با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، دکتر خوری مدیر عامل شرکت شیمی سبز کیمیا گلستان و جمعی از مدیران و کارشناسان ستاد در تاریخ 27 خردادماه سال 1398، در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی، یکصد و هشتاد و نهمین جلسه شورای اجرایی ستاد با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، دکتر خوری مدیر عامل شرکت شیمی سبز کیمیا گلستان و جمعی از مدیران و کارشناسان ستاد در تاریخ 27 خردادماه سال 1398، در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید.

در ابتدا دکتر امیرخانی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در شرکت‌های فعال مرتبط با حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی گفت: می بایست در خصوص تأمین منابع حمایتی جهت تولید و تجاری سازی و صادرات محصولات شرکت‌ها اقدامات مناسبی صورت پذیرد.

در ادامه دکتر ظهیری با اشاره به نقش المپیاد سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی و لزوم  بهره‌مندی از ظرفیت بخش دانش آموزی افزود: انگیزه و استعداد ذاتی این دانش آموزان، حرکت علمی و فناورانه و عاملی برای هدایت نسل پویا و جوان کشور در مسیر صحیح علمی می باشد.

سپس اعضای جلسه گزارشی از فعالیت‌های ستاد و سمپوزیوم‌های پیش رو در سال جاری از جمله سومین سمپوزیوم " پوست، ترمیم، سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی " که با همکاری ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و دانشگاه علوم پزشکی ایران در تاریخ 20 تیر ماه 98 در مرکز آموزشی و درمانی شهید مطهری برگزار می گردد، ارائه نمودند.

در پایان دکتر خوری گزارشی از برنامه‌ها و عملکرد شرکت همچنین خلاصهاي از اهداف مورد نظر در مورد طرح تولید دستگاه بیوراکتور هوشمند با سیستم کاندیشنینگ الکترومکانیکال و کنترلر مبتنی بر هوش مصنوعی و نرم افزار مربوطه ارائه نمود.

 

 

کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/ZwN1