تشکیل سه کارگروه اجرایی در دومین نشست کمیته پیش بالینی

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری های پزشکی بازساختی و سلول های بنیادی، دومین نشست کمیته پیش بالینی با حضور جمعی از اعضای این کمیته در محل ستاد‌های توسعه فناوری‌های راهبردی در تاریخ 12 دی‌ماه برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری های پزشکی بازساختی و سلول های بنیادی، دومین نشست کمیته پیش بالینی با حضور جمعی از اعضای این کمیته در محل ستاد‌های توسعه فناوری‌های راهبردی در تاریخ 12  دی‌ماه برگزار گردید.

در این نشست ابتدا دکتر ربانی ارائه ای از وبسایت شبکه ملی مدل سازی حیوانی و تحقیقات درون تنی داشتند و همچنین اعضاء پیرامون راهنمای مطالعات غیربالینی فرواردههای بافت، سلول و ژن درمانی مصوب وزارت بهداشت بحث و تبادل نظر کردند.

در این جلسه که با حضور دکتر عارفیان دبیر ستاد برگزار شد، موضوعاتی چون بازدید از مرکز توسط هیئت های ناظر استانی، اعتبارسنجی موثر مراکز ارائه دهنده خدمات، تدوین استاندارهای بومی، ایجاد سکوی خدمت جامع و کاربردی و موضوع اخلاق در تحقیقات حیوانی بررسی شد. همچنین بر لزوم همکاری سازمان های ذینفع مانند سازمان غذا و دارو، وزارت بهداشت و سازمان استاندارد با این کمیته تاکید شد.

در ادامه سه گروه تخصصی با محورهای توسعه سامانه، تدوین راهنماها، دستورالعمل‌ها و اعتبار سنجی و همچنین گروه توسعه زیرساخت و تجاری سازی جهت برنامه ریزی راهبردی حوزه های مربوطه تشکیل شد و مقرر شد در هر جلسه گزارشات اقدامات دوره ای به دیگر اعضا کمیته ارائه شود.

کلمات کلیدی
//isti.ir/ZPAx