تسریع در روند اجرایی راه اندازی مرکز پیوند سلول‌های بنیادی خونساز در اصفهان

جلسه ای با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، دکتر چنگیز رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در تاریخ 98/07/02 در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید.

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی، جلسه ای با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، دکتر چنگیز رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در تاریخ 98/07/02 در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید.

در ابتدا دکتر حمیدیه ضمن اشاره به ظرفیت‌های موجود در استان اصفهان عنوان کرد: پس از سفر استانی تیرماه، در تلاش بودیم  با استفاده از ظرفیت های موجود در اصفهان، حمایت های لازم در جهت سرعت گرفتن راه اندازی مراکز مختلف در استان اصفهان را جذب کنیم. دکتر حمیدیه ضمن اشاره به اهمیت موضوع پیوند سلول های بنیادی خونساز افزود: با وجود نیروی انسانی مجرب و زیر ساخت های فراوان، مراجعه بیماران اصفهانی به تهران توجیهی ندارد و خواستار تسریع راه اندازی مرکز پیوند سلول های بنیادی خونساز استان اصفهان هستیم. وی افزود: مدل موفق مراکز جامع سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی که به عنوان شتاب دهنده ای برای این حوزه محسوب می گردد، می‌تواند باعث تسهیل شتاب توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی در استان اصفهان باشد.

در ادامه دکتر چنگیز به ارائه توضیحاتی درخصوص امکانات و زیرساخت های موجود در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان پرداخت و افزود: زیرساخت های لازم جهت راه انداز بخش پیوند سلول های بنیادی خونساز فراهم شده است  و با تلاشی که تمامی همکاران در اصفهان داشته اند روند اجرایی کار سرعت گرفته و این مرکز در اواخر امسال افتتاح خواهد شد.


 

کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/ZJz2