تدوین و به روز رسانی برنامه راهبردی ستاد در سال 1398 در یکصد و هفتاد و پنجمین جلسه شورای اجرایی ستاد

یکصد و هفتاد و پنجمین جلسه شورای اجرایی ستاد با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، جمعی از مدیران و کارشناسان ستاد در تاریخ 29 بهمن‌ماه 1397، در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی، یکصد و هفتاد و پنجمین جلسه شورای اجرایی ستاد با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، جمعی از مدیران و کارشناسان ستاد در تاریخ 29 بهمن‌ماه 1397، در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید.

در ابتدای جلسه،  دکتر حمیدیه، دبیر ستاد، بر اهمیت تدوین این برنامه در راستای اهداف و سیاست های سند ملی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی تاکید کرد. وی افزود: پیگیری راه‌اندازی مراکز سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی و همچنین بیمه خدمات درمانی سلولی از برنامه‌های مهم در سال 1398 خواهد بود.

محوریت اصلی این جلسه، حول ارائه و تدوین برنامه راهبردی ستاد در سال 1398 بود که توسط مدیران هر بخش ارائه شد. در ابتدای جلسه دکتر عارفیان، مدير توسعه تجاري‌سازي و بازار آموزش، پژوهش و توسعه منابع انساني ستاد در خصوص حوزه آموزش و توسعه رشته مقاطع جدید در حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی و همچنین برگزاری کارگاه ها و سمپوزیوم‌ها در حوزه‌های اولویت‌دار ستاد، مطالبی ارائه نمود و بر لزوم حمایت از طرح های این حوزه تاکید کرد. وی برنامه ی راهبرذی ستاد در سه بخش مختلف "رصد مستمر کشورهای منطقه و جهان"، "توسعه کمی و کیفی آموزش و مراکز آموزش تخصصی" و "توسعه پژوهش و مراکز تحقیقاتی" بیان نمودند که با مشورت دیگر اعضا مورد بررسی قرار گرفت.

در ادامه دکتر ظهیری، مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد نیز به ارائه برنامه‌های راهبردی ستاد در بخش‌های "فعال‌سازی وب‌گاه ستاد و سامانه‌های انتشار اخبار علمی، رویدادها و تازه‌ها"، "انجام فعالیت‌های ترویجی، آموزشی و توانمندسازی در راستای معرفی محصولات، خدمات، رسالت وتازه‌های علوم سلولی و اخلاق زیستی"، "پیگیری عضویت کشور در مجامع بین‌المللی کشور"، "پیگیری توسعه همکاری‌های بین‌المللی در زمینه تولید، خدمات و آموزش‌های مرتبط" و"تولید زیرساخت‌های بانک اطلاعاتی به‌منظور راه‌اندازی نظام ثبت، شبکه سازی و رتبه‌بندی فعالان" پرداخت.

این جلسه با برنامه‌ریزی تشکیل جلسات تخصصی جهت هماهنگی بیشتر بین بخش‌های مختلف ستاد، مدیران و کارشناسان جهت رسیدن به اهداف تعیین شده در سال آینده به پایان رسید.


کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/Zpk1