تدوین برنامه جامع شبکه ملی مدل سازی حیوانی و تحقیقات درون تنی گامی جهت توسعه مطالعات پیش بالینی کشور

ابتدای این جلسه دکتر حمیدیه با اشاره به سند ملی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی بر لزوم برنامه جامع و راهبردی برای مطالعات درون تنی در کشور تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی، دومین جلسه شورای راهبردی شبکه ملی مدل سازی حیوانی و تحقیقات درون تنی با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد،دکتر ربانی مدیر شبکه ملی مدل سازی حیوانی و تحقیقات درون تنی، دکتر کجباف زاده رئیس مرکز تحقیقات ارولوژی اطفال، دکتر اسفندیاری عضو هیات علمی انستیتو پاستور ایران، دکتر دلیری و دکتر شمس آرا عضو هیات علمی پژوهشگاه ملی ومهندسی ژنتیک،  دکتر امان پور عضو انستیتو کانسر ایران، دکتر روزبه فلاحی رئیس بخش حیوانات آزمایشگاهی سرم سازی رازی و دکتر شیبانی رئیس مرکز تحقیقات علوم اعصاب کرمان در تاریخ 15تیرماه سال 1398 در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید.

در ابتدای این جلسه دکتر حمیدیه با اشاره به سند ملی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی بر لزوم برنامه جامع و راهبردی برای مطالعات درون تنی در کشور تاکید کرد وگفت: امیدواریم با برنامه ریزی و اقدامات لازم در حوزه حیوانات آزمایشگاهی، تجهيزات آزمایشگاهی و به ‌ویژه خدمات خاص بتوانیم گام مهم و موثری برای کشور در حوزه مطالعات درون تنی برداریم.

سپس دکتر ربانی به ارائه گزارشی در رابطه با اولین جلسه شورای راهبردی و نیز فعالیت شبکه پرداخت و گفت: با توجه به اینکه یکی از اهداف شبکه متصل کردن کلیه ذینفعان حوزه مطالعات پیش بالینی است خواستار عضویت تمامی آزمایشگاه‌ها، مراکز پرورش و نگهداری حیوانات آزمایشگاهی، شرکت ها، پژوهشگران، انجمن های سطح کشور در شبکه ملی مدل سازی حیوانی وتحقیقات درون تنی شد تا محققین بتوانند سریعتر و بهتر اطلاعات خود را شناسایی و با توجه به نیازشان خدمت مورد نظرشان را دریافت کنند.

در ادامه بحث و تبادل نظر در زمینه تدوین برنامه جامع راهبردی شبکه ملی مدل سازی حیوانی و تحقیقات درون تنی صورت گرفت و اعضا نظرات خود را در این زمینه ارائه داشتند. سپس مقر گردید در زمینه ارائه خدمات خاص از نظیر تصویربرداری پیشرفته توجه خاصی صورت پذیرد تا در این قسمت همانند حوزه های پرورش حیوانات آزمایشگاهی پیشرفت حاصل گردد.

اعضا شورای راهبردی شبکه ملی مدل سازی حیوانی و تحقیقات درون تنی امید دارد پس از تدوین نهایی برنامه جامع مطالعات درون تنی،گام بزرگی در راستای بهبود و توسعه مطالعات پیش بالینی در کشور برداشته شود.


کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/ZRa1