تایید نخستین درمان توسط FDA برای شایع ترین نوع عفونت پس از پیوند که در برابر سایر داروها مقاوم است

امروزه، سازمان غذا و داروی ایالات متحده، Livtencity (ماریباویر) را به عنوان اولین دارو برای درمان بزرگسالان و بیماران اطفال (12 سال به بالا و با وزن حداقل 35 کیلوگرم) مبتلا به عفونت/بیماری سیتومگالوویروس (CMV) پس از پیوند تایید کرد.

 

امروزه، سازمان غذا و داروی ایالات متحده، Livtencity (ماریباویر) را به عنوان اولین دارو برای درمان بزرگسالان و بیماران اطفال (12 سال به بالا و با وزن حداقل 35 کیلوگرم) مبتلا به عفونت/بیماری سیتومگالوویروس (CMV) پس از پیوند تایید کرد. افرادی که به درمان ضد ویروسی موجود برای CMV پاسخ نمی دهد توسط این دارواز فعالیت آنزیم سیتومگالوویروس انسانیو تکثیر ویروس جلوگیری می شود.

جان فارلی، M.D.، M.P.H.، مدیر دفتر بیماری های عفونی در مرکز ارزیابی و تحقیقات دارویی سازمان غذا و داروی آمریکا، گفت: «دریافت کنندگان پیوند در صورت مواجهه با عفونت سیتومگالوویروس در معرض خطر بسیار بیشتری برای عوارض و مرگ هستند. عفونت‌های سیتومگالوویروس که به داروهای موجود مقاوم هستند یا به داروهای موجود پاسخ نمی‌دهند، نگران‌کننده‌تر هستند.

تأیید امروز با ارائه یک گزینه درمانی برای این جمعیت بیمار، به رفع نیازهای پزشکی برآورده نشده قابل توجه کمک می کند. CMV نوعی ویروس تبخال است که معمولاً پس از پیوند سلول های بنیادی یا عضو باعث عفونت در بیماران می شود. عفونت  CMV می تواند منجر به بیماری CMV شود و تأثیر منفی عمده ای بر گیرندگان پیوند از جمله از دست دادن عضو پیوند شده و مرگ داشته باشد .

 

 Ref:https://www.fda.gov/news-events/press-announcements/fda-approves-first-treatment-common-type-post-transplant-infection-resistant-other-drugs

 

کلمات کلیدی
//isti.ir/ZuAs