تاثیر خروج از اتحادیه اروپا بر روی حوزه ژن درمانی و سلول درمانی بریتانیا

در پروژه افق 2020 اتحادیه اروپا نگاه ویژه ای به حوزه ژن درمانی و سلول درمانی شده است که به عنوان یک گزینه درمانی می تواند برای حدود 1.5 میلیارد نفر در سراسر جهان که از بیماری های مرتبط با جهش های ژنتیکی رنج می برند مورد استفاده قرار گیرد.



در پروژه افق 2020 اتحادیه اروپا نگاه ویژه ای به حوزه ژن درمانی و سلول درمانی شده است که به عنوان یک گزینه درمانی می تواند برای حدود 1.5 میلیارد نفر در سراسر جهان که از بیماری های مرتبط با جهش های ژنتیکی رنج می برند مورد استفاده قرار گیرد. در حال حاضر این بخش از پروژه افق 2020 اتحادیه اروپا دارای بودجه ای معادل با 8.2 میلیارد یورو می باشد.

حال پروژه های پیش بالینی بریتانیا که برای ارزیابی ایمنی و کارایی این گونه روش های درمانی پیشرفته مورد نیاز است در خطر از دست دادن یک منبع مالی مهم می باشد. علاوه بر این اغلب حیوانات مورد نیاز برای انجام این روش های پیش بالینی از اتحادیه اروپا یا کشورهای آسیایی تهیه می شوند که با خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا این امر نیز با مشکل مواجه خواهد شد. در صورت انجام ندادن مراحل پبش بالینی بررسی و ارزیابی میزان کیفیت و ایمنی روش های درمانی جدید با مشکل مواجه خواهد بود.

با توجه به این موضوع دیگر نمی توان از بریتانیا به عنوان یک کشور پیشرو در حوزه ژن درمانی و سلول درمانی انتظار ویژه ای داشت. این امر می تواند موجب خروج تسهیلات و دانشمندان از بریتانیا و کوچ آنها جهت انجام فعالیت های خود در آمریکا و دیگر کشورهای اروپایی شود.

Reference:https://www.bioanalysis-zone.com/2019/03/20/brexits-impact-gene-cell-therapy-biosimilars_qps/

 


کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/Zz21