تائید Kymriah برای درمان بزرگسالان مبتلا به لنفوم سلول های B در انگلستان

موسسه ملی بهداشت و درمان انگلستان ( NICE ) محصول مبتنی بر سلول های CAR-T شرکت نوارتیس را که برای درمان بزرگسالان مبتلا به لنفوم سلول های لنفوسیت B بزرگ منتشره مورد استفاده قرار می گیرد مورد تائید قرار داد. این امر بعد از آن صورت گرفت که چند ماه قبل مخالفت هایی مبنی بر نبود معیار کافی هزینه-اثربخشی برای این محصول توسط NICE مطرح شده بود.

موسسه ملی بهداشت و درمان انگلستان ( NICE ) محصول مبتنی بر سلول های CAR-T  شرکت نوارتیس را که برای درمان بزرگسالان مبتلا به لنفوم سلول های لنفوسیت  بزرگ منتشره مورد استفاده قرار می گیرد مورد تائید قرار داد. این امر بعد از آن صورت گرفت که چند ماه قبل مخالفت هایی مبنی بر نبود معیار کافی هزینه-اثربخشی برای این محصول توسط NICE مطرح شده بود.

این محصول در انگلستان و ولز، برای درمان بیماران مبتلا به DLBCL که به حداقل دو درمان اولیه پاسخ نداده اند قابل تجویز خواهد بود و هزینه های آن توسط یک بودجه مرتبط با داروهای سرطانی به نام CDF تامین خواهد شد.

سلول‌های chimeric antigen receptor یا Car T Cell توانسته اند توجه گسترده‌ای را در سال‌های اخیر در حوزه‌ی صنعت سلامت به خود جلب کند. این تکنولوژی با خارج کردن سلول‌های T از بدن بیمار، اعمال مکانیسم‌های تغییر ژنتیکی و تزریق مجدد آن به بدن بیمار، سیستم ایمنی فرد را برای مقابله با سرطان های مختلف  تقویت می کند.

بعد از این که اولین محصول مبتنی بر سلول های CAR-T یعنی Kymriah شرکت نوارتیس در سال گذشته موفق به دریافت تائیدیه سازمان غذا و دارو آمریکا و سازمان دارویی اتحادیه اروپا شد حال این شرکت توانسته است تائیدیه موسسه ملی بهداشت و درمان انگلستان را هم برای ورود به بازار دارویی انگلستان کسب کند.

این محصول برای درمان کودکان مبتلا به لوکمی حاد لنفوئیدی و بالغین مبتلا به DLBCL کاربرد دارد. بنابر پیش بینی های موسسه Coherent Market Insights بازار جهانی درمان با سلول های  CAR-T در سال ۲۰۲۸ به چیزی در حدود ۸٫۵ میلیارد دلار خواهد رسید.

 

Reference:http://www.pharmatimes.com/news/kymriah_gets_nice_approval_for_dlbcl_1276912

 

 

کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/ZXdi