تأکید بر بهره‌مندی از علوم و فناوری‌های نوین در حوزه ناباروری در مرکز باروری و درمان ناباروری مام

نشستی با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، دکتر طاهری مدیر مرکز باروری و درمان ناباروری و دکتر حسینی‌نسب رئیس و قائم مقام مدیریت مرکز باروری و درمان ناباروری و جمعی از اعضای این مرکز در تاریخ 19 خرداد ماه 1398 در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی و امور بین ‌الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی، نشستی با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، دکتر طاهری مدیر مرکز باروری و درمان ناباروری و دکتر حسینی‌نسب رئیس و قائم مقام مدیریت مرکز باروری و درمان ناباروری و جمعی از اعضای این مرکز در تاریخ 19 خرداد ماه 1398 در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید.

دکتر حمیدیه به ارائه توضیحاتی در مورد فعالیت‌های صورت پذیرفته در زمینه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در کشور پرداخت و سلول‌درمانی، ژن‌درمانی و مهندسی‌بافت را از بخش‌های مختلف این حوزه برشمرد و بر لزوم سرمایه‌گذاری مناسب در جهت انجام کارآزمایی بالینی و نهایتاً تولید محصولات سلولی و پیشبرد اهداف این علم با کمک مراکز فعال در حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی و شرکت‌های دانش بنیان در منطقه تأکید نمود.

در ادامه دکتر طاهری با اشاره به بهره گیری از همه‌ی توان علمی و اجرایی در مرکز فوق تخصصی سلامت باروری و درمان ناباروری مام گفت: این مرکز با هدف ارائهی کامل‌ترین و به روز‌ترین خدمات در حوزهی باروری و درمان ناباروری و با تمرکز بر افزایش درمان  ناباروری بنا نهاده شده است. وی تحقیقات و نوآوری را یکی از بخش‌های فعال این مرکز برشمرد و گفت: مرکز رشد و نوآوری مام با هدف هدایت ایده‌های دانش بنیان در حوزه ی علوم پزشکی و سلامت به سمت تولید محصول و تجاری سازی ایجاد شده است. وی افزود: در این مرکز بر اساس مطالعه و بررسی نمونه‌های موفق بین المللی و با توجه به زیر ساخت مرکز باروری مام و همچنین وضعیت بازار کشور و منطقه و توانایی متخصصان، در چهار حوزه‌ی دارو های نوترکیب، خدمات نوین آزمایشگاهی، سلول و ژن درمانی و فناوری اطلاعات سلامت برنامه ریزی شده و فعالیت می شود .

 

کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/ZSJ1