بومی‌سازی محصولات تجهیزات پزشکی

جلسه‌ای با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی، دکتر دائمی مدیر عامل شرکت ژرف‌اندیشان فناور زیست‌بسپار در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی، جلسه‌ای با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی، دکتر دائمی مدیر عامل شرکت ژرف‌اندیشان فناور زیست‌بسپار در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید.

 

در ابتدا دکتر حمیدیه با اشاره به افزایش قابل توجه تعداد شرکت های دانش بنیان حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی و همچنین توانایی تولید مواد و تجهیزات پیشرفته در داخل کشور بر لزوم همکاری و مشارکت این شرکت ها با مراکز مختلف در جهت تجاری سازی محصولات حوزه سلول های بنیادی تأکید نمود و افزود: این امر زمینه ایجاد اشتغال و استفاده از استعدادهای نیروهای جوان در شرکت های دانش بنیان را فراهم می آورد.

در ادامه دکتر دائمی به ارائه در زمینه فعالیت های صورت پذیرفته در شرکت ژرف‌اندیشان فناور زیست‌بسپار پرداخت و افزود: در حال حاضر شرکت در توسعه و پیشرفت صنایع شیمیایی و پزشکی قدم نهاده و حضور متخصصین از حوزه‌های مختلف علوم پایه و مهندسی، نوید بخش تلاشی مستمر در جهت حل برخی مشکلات کشور می باشد. وی اظهار داشت: شرکت ژرف‌ اندیشان فناور زیست‌ بسپار با هدف ساخت تجهیزات پیشرفته پزشکی و تهیه مواد واسطه آزمایشگاهی از سال 96 شروع به فعالیت نموده است. وی در ادامه توضیحاتی نیز در زمینه ماموریت شرکت از جمله بومی‌سازی فناوری‌های ساخت محصولات پیشرفته با توجه به نیاز بازار در جهت توسعه و پیشرفت کشور ارائه نمود و افزود: محصولات تجهیزات پزشکی شامل زخم پوش های پلیمری و پانسمان پیشرفته به عنوان بخشی از فعالیت های این شرکت می باشد که دانش فنی ساخت آنها بومی سازی شده و در مرحله نیمه صنعتی قرار دارد.

 

کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/ZCp1