بسترسازی تعامل دو شرکت پرتو فرآور پارسه و درمان آرا

 

 به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی، جلسه ای با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، شرکت پرتو فرآور پارسه و شرکت درمان آرا مورخ 18 آبان ماه 1400 در محل ستاد برگزار گردید.

در ابتدا دکتر حمیدیه با اشاره به گستره وسیع زمینه فعالیت شرکت های دانش بنیان حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی و حمایت هایی که از شرکت‌های دانش بنیان صورت می گیرد، بر اهمیت مارکتینگ و توسعه محصولات تولید شده توسط محققین تاکید نمود.

در ادامه شرکت پرتو فرآور پارسه، به ارائه پروژه توسعه سیستم پرتودهی گامای درون کار خشک به منظور پرتودهی به فرآورده‌های خونی در بیماران کاندید پیوند سلولهای بنیادی خون ساز و دچار نقص ایمنی پرداخت.

سپس شرکت درمان آرا نیز به تشریح تاریخچه تشکیل و پروژه های جاری شرکت پرداخت. درمان آرا یک شرکت خصوصی دارویی است که در سال 1378 در ایران تأسیس شد و فعالیت خود را با ثبت و واردات محصولات مختلف آغاز کرد. شرکت درمان آرا بنیانگذار اولین مراکز پلاسمافرزیس خصوصی در سال 1383 از طریق همکاری مشترک با شرکت بیوتست برای جمع آوری، تولید قراردادی و واردات فرآورده های مشتق از پلاسما از جمله: ایمونوگلوبولین ها، فاکتورهای انعقادی خون و آلبومین به ایران می باشد.

سپس اعضا به بحث و گفت و گو در خصوص دستگاه تولید شده پرداختند.

کلمات کلیدی
//isti.ir/ZVvs