برگزاری یکصد و نود و هفتمین جلسه شورای اجرایی ستاد

.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی، یکصد و نود و هفتمین جلسه شورای اجرایی ستاد با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، دکتر امیرخانی دبیر شورای راهبردی، دکتر عارفیان معاون آموزش، پژوهش و توسعه منابع انسانی، دکتر محسنی مدیر بخش دانش‌آموزی و جمعی از کارشناسان ستاد در تاریخ 28 مرداد ماه سال 1398، در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید.

دکتر حمیدیه بر لزوم بهره‌مندی از استعدادهای دانش‌آموزان المپیادی حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی‌بازساختی در مراکز فعال مرتبط با این حوزه و سوق دادن آن‌ها به سمت ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان تأکید نمود و گفت: این امر موجبات اشتغال نیروی جوان و با تجربه در این شرکت‌ها را فراهم خواهد آورد.

در ادامه دکتر امیرخانی با اشاره به اهمیت برگزاری اردوی تابستانی چهارمین المپیاد دانش‌آموزی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی بر لزوم راهبری دانش آموزان المپیاد مذکور در حوزه فناوری و کارآفرینی با یک برنامه منسجم تأکید نمود و گفت: این امر می تواند اتفاقات مهمی را برای کشور بهمراه داشته باشد.

سپس دکتر عارفیان به ارائه توضیحاتی در مورد برنامه چند روزه اردوی تابستانی چهارمین المپیاد دانش‌آموزی سلول‌های بنیادی و پزشکی‌بازساختی و نحوه برگزاری کلاس‌های آموزشی در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی پرداخت و افزود: اردوی تابستانی چهارمین المپیاد دانش‌آموزی سلول‌های بنیادی و پزشکی‌بازساختی با یک برنامه منظم برگزار شد.

در ادامه دکتر محسنی به ارائه گزارشی در زمینه اقدامات صورت پذیرفته جهت راه‌اندازی پژوهش‌سرای دانش‌آموزی سلول‌های بنیادی در استان خراسان شمالی و نیز تشکیل جلسات متعدد در این خصوص با استاندار خراسان شمالی و با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان و بازدید‌های صورت گرفته از محل پیشنهادی برای پژوهش‌سرای فوق پرداخت.

در پایان اعضای جلسه گزارشی از روند پیگیری برنامه‌ها و فعالیت‌های صورت پذیرفته در ستاد ارائه نمودند.

 

کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/Z3r2