برگزاری نشستی پیرامون راه اندازی نخستین شتاب‌دهنده تخصصی حوزه ژنومیک با حضور دکتر فرهود و دبیر ستاد

.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی جلسه ای با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، دکتر فرهود و دکتر تهرانی مورخ 22 دی‌ماه 98 در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید.

دکتر فرهود بیان داشت: ایران کشوری گسترده با اقلیم های بسیار گوناگون، ساختارهای جغرافیایی و فرهنگی مختلف و تمدن چندهزار ساله است که دارای اقوام جمعیتی متفاوت است. تفاوت خزانه ژنی جمعیت ایران با سایر جمعیت های جهان که به سبب قدمت جمعیت ایران، تنوع قومیتی و تبادل ژنتیکی در طول تاریخ کهن ایران، تغییرات وسیع جمعیتی، اقلیمی، محیطی و فرهنگی و ... رخ داده، کاملا قابل پیش بینی است. از این رو تعیین توالی ژنوم مربوط به قومیت های مختلف در کشور در قالب " یک پروژه واحد ملی" بسیار ضروری است.

در این راستا با توجه به اهمیت حوزه ژنتیک، موسسه تحقیقاتی نسیم در نظر دارد نخستین شتاب‌دهنده تخصصی حوزه ژنومیک را راه اندازی نماید که امکان اسقرار بیش از 10 شرکت در آن هم اکنون فراهم است.

در پایان دکتر حمیدیه ضمن اشاره به گستره وسیع زمینه فعالیت شرکت های دانش بنیان حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی و حمایت هایی که از شرکت های دانش بنیان صورت می گیرد پیشنهاد مطرح نمودن پروژه از طریق شرکت های دانش بنیان را در کارگروه فناوری و شرکت های دانش بنیان ستاد ارائه نمود.

 

کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/ZZg2