برگزاری سومین جلسه شورای استانی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی استان خوزستان

.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی، سومین جلسه شورای استانی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی استان خوزستان با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، دکتر نظری رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، دکتر حاجتی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خوزستان، دکتر خدادادی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان، دکتر بدوی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، دکتر صابری رییس بنیاد نخبگان استان خوزستان، دکتر کاظمی‌نژاد سرپرست پارک علم و فناوری استان خوزستان، دکتر خلیلی معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و جمعی از اعضای هیأت علمی و مسئولان استان در تاریخ  28 تیرماه در محل دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزار گردید.

دکتر حمیدیه با اشاره به ظرفیت بالای استان در حوزه نیروی انسانی کارآمد و با تجربه افزود: با راه اندازی مرکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی با محوریت استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان، ظرفیت‌های استان در زمینه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی در این مرکز متمرکز شده و با کمک این شرکت‌ها می توان در زمینه توسعه فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی و تولید و تجاری سازی محصولات این حوزه گام‌های موثری برداشت و این امر موجبات اشتغال نیروی انسانی جوان و با استعداد در این استان را فراهم خواهد آورد. وی افزود: با توجه به رشد و توسعه علوم و فناوری‌های نوین از جمله سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در طی چند سال اخیر، تعداد شرکت‌های فعال در این حوزه نیز رو به افزایش می باشد.

در ادامه دکتر نظری با اشاره به برگزاری جلسات متعدد و بازدید‌های بعمل آمده از ظرفیت‌های موجود استان در جهت راه اندازی مرکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در استان، بر لزوم همکاری فی مابین دانشگاه‌های مختلف استان در پیشبرد اهداف حوزه سلول‌های بنیادی تأکید نمود و گفت: می بایست در فراهم آوردن زیرساخت‌های مورد نیاز این حوه با شتاب بیشتر عمل کرد و در راستای جذب و استقرار شرکت‌های دانش بنیان فعال مرتبط با این حوزه کوشا بود.

سپس دکتر بدوی با اشاره به وجود زیرساخت‌های لازم در حوزه آموزش، از جمله وجود نیروی انسانی کارآمد و با تجربه خواستار حمایت ارگان‌های مختلف از توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی در استان شد.

دکتر صابری ابراز امیدواری نمود با راه اندازی مرکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی بعنوان یک شتابدهنده تخصصی در این زمینه، بتوان با استقرار شرکت‌های فعال در این حوزه و ایجاد اشتغال و تجاری سازی محصولات، زیرساخت های لازم جهت ورود این علم به حوزه درمان را فراهم و در درمان انواع بیماری‌های صعب العلاج از آن استفاده نمود.

در ادامه دکتر کاظمی نژاد با تأکید بر اهمیت ایجاد هسته‌های علمی در این زمینه گفت: می بایست با ایجاد شرکت‌های نوپا و انجام فعالیت‌های فناورانه در تولید محصول در این خصوص با کمک شرکت‌های فوق دانشجویان را که از سرمایه‌های اصلی و جوان کشور می باشند به این سمت سوق دهیم.

گفتنی است، در پایان این نشست هر یک از حاضران به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند و در زمینه رفع موانع توسعه فناوری‌‌های سلول‌‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در استان، بحث و تبادل نظر کردند.

 

 

کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/Zof1