برگزاری سمپوزیوم سلول درمانی، کاربردها و چالش ها توسط دانشگاه علوم پزشکی کرمان

سمپوزیوم " برگزاری سمپوزیوم سلول درمانی، کاربردها و چالش ها " با همکاری ستاد توسعه علوم و فناوری سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در 9 اسفند سال جاری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی، سمپوزیوم " برگزاری سمپوزیوم سلول درمانی، کاربردها و چالش ها " با همکاری ستاد توسعه علوم و فناوری سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در 9 اسفند سال جاری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان برگزار گردید.

در ابتدای این سمپوزیوم دکتر حمیدیه ضمن ارایه گزارشی از اقتصاد شرکت های دانش بنیان وابسته به حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در منطقه و جهان،  اذعان داشت یکی از رویکردهای دانشگاه توجه به تامین اقتصاد جامعه است. او افزود: طی چهار سال گذشته حدود 80 شرکت دانش بنیان در حوزه سلول بنیادی پا به عرصه گذاشته اند و از ابتدای سال 97 صادرات محصولات این حوزه شروع شده است. وی همچنین اذعان داشت: شرکت های دانش بنیان به صنعت این علم دست پیدا کرده اند و اقدامات انجام شده توسط این شرکت ها به منظور دستیابی به بازار تجارت این حوزه به صورت هدفمند و سیستماتیک بوده است .

در ادامه دکتر رشیدی نژاد رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان پیشرفت جوامع علمی را مستلزم انجام کار تیمی دانست و خواستار همکاری بیشتر گروه علوم پایه و بالینی جهت پیشبرد اهداف دانشگاه در حوزه سلول های بنیادی شد.  وی همچنین گفت: با توجه به علاقمندی وافر اعضای هیئت علمی جهت فعالیت در این حوزه، این دانشگاه آمادگی دارد از این حیطه حمایت لازم را به عمل آورد.

گفتنی است این سمپوزیوم  مشتمل بر محورهای آشنایی با کاربرد سلول های بنیادی در بیماری های چشم، درماتولوژی، دندانپزشکی، خون و اونکولوژی، ارتوپدی و کلیه و مجاری ادراری،  توسط مرکز جامع سلول درمانی و پزشکی بازساختی برگزار گردید.


کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/Zzq1