برگزاری دوره نهایی تابستانه آماده سازی دانش پژوهان برگزیده المپیاد سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در مرکز قلب تهران

دوره نهایی تابستانه آماده سازی دانش پژوهان...

به گزارش روابط عمومی ستاد توسعه فناوری های پزشکی بازساختی و سلول های بنیادی؛ و به نقل قول از دکتر سلطانی نژاد رئیس کمیته المپیاد سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در‌خلال برگزاری دوره نهایی تابستانه اماده سازی دانش پژوهان برگزیده المپیاد سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی و در راستای ترویج علوم  و فنون نوین، کارگاهی  برای 40 نفر از دانش پژوهان المپیاد دانش آموزی در مرکز تحقیقات فنآوری های نوین قلب و عروق بیمارستان قلب تهران برگزار شد. در همین خصوص دکتر شهرام ربانی دکترای تخصصی علوم زیست پزشکی در گفتگوی کوتاهی با خبرنگار روابط عمومی گفت: در این کارگاه مباحثی همچون  آشنایی با حیوانات آزمایشگاهی و مدلهای حیوانی بیماریهای قلب وعروق، اخلاق کار با حیوانات آزمایشگاهی، مروری بر بیماریهای قلب و عروق و سلول درمانی در قلب و عروق مطرح شد که شوق و استعداد دانش پژوهان و همچنین بیان روان و صمیمی اساتید باعث می شد پرسش و پاسخ میان مباحث بوجود آید و فضای گرم و فعالی را رقم بزند.

 

وی ادامه داد: بعد از مباحث تئوری، در بخش عملی کار با حیوانات آزمایشگاهی برای دانش آموزان برگزار شد که زیر نظر اساتید تمام افراد بصورت عملی نحوه کار با این حیوانات را آموزش دیدند و در نهایت با برگزاری آزمون پایان دوره، ارزشیابی این دانش آموزان انجام شد.

 

اساتید برگزار کننده این کارگاه دکتر شهرام ربانی دکترای تخصصی علوم زیست پزشکی، دکتر علی دهقانی فیروز آبادی دکترای تخصصی علوم سلولی کاربردی، دکتر کاوه حسینی متخصص قلب و عروق و دکتر صفیه برومند دکترای تخصصی علوم سلولی کاربردی بودند.

 

لزوم آشنایی کامل با استانداردها و موازین اخلاقی برای افرادی که با حیوانات آزمایشگاهی کار می کنند ضرورت برگزاری این قبیل کارگاه ها را دو چندان می کند. لذا این مرکز در راستای ماموریت خود در این زمینه بر هرچه پر بار تر برگزار شدن این دوره ها اهتمام دارد.

کلمات کلیدی
//isti.ir/ZD2w