برگزاری جلسه مشترک دو شرکت پدیده درمان و ژن درمانی خاورمیانه

جلسه با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‏های سلول های بنیادی و دکتر جیروند مدیرعامل و دکتر خاوری رئیس هیئت مدیره شرکت پدیده درمان و دکتر شجاعی مدیرعامل شرکت ژن درمانی خاورمیانه در تاریخ سه شنبه 1400/09/23 در محل ستاد برگزار گردید.

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول های بنیادی جلسه با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‏های سلول های بنیادی و دکتر جیروند مدیرعامل و دکتر خاوری رئیس هیئت مدیره شرکت پدیده درمان و دکتر شجاعی مدیرعامل شرکت ژن درمانی خاورمیانه در تاریخ سه شنبه 1400/09/23 در محل ستاد برگزار گردید.

شرکت ژن درمانی خارمیانه در سال 1398 با هدف توسعه فناوری در حوزه ژن درمانی آغاز به کار کرد. یکی از مهمترین پروژه های موفق این شرکت کارآزمایی بالینی فاز 1 و 2 بیمارن مبتلابه کرونا با استفاده از درمان با سلول های NK می باشد. همچنین دو طرح دیگر با عنوان درمان بیماران مبتلا به نوروبلاستما در فاز یک کارآزمایی بالینیبا ساستفاده از سلول‎های NK و همچنین مطالعه پیش بالینی استفاده از سلول های NK در درمان سرطان کلورکتمال می باشد. این شرکت به منظور توسعه فعالیت‎های خود نیازمند همکاری با سرمایه گذاران بخش خصوصی است به این منظور ستاد با برگزاری جلسه مذکور شرکت پدیده درمان را به ایشان معرفی کرد.

شرکت پدیده درمان تکسان در سال 1395 تاسیس شده هم اکنون اتاق تمیز در کلاس 10000 حدود 80متر مربع و در کلاس GMP حدود 130 متر مربع را در اختیار دارد و علاقمند است تا با سرمایه گذاری و کمک به شرکت های دانش بنیان در حوزه سلول‏های بنیادی و پزشکی بازساختی بتواند به توسعه این فناوری نوین در کشور کمک کند. 

 

 

 

کلمات کلیدی
//isti.ir/ZGRs