برگزاری جلسه مشترک دو شرکت پدیده درمان و آینده پژوه سلامت امید

جلسه با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‏های سلول های بنیادی و دکتر جیروند مدیرعامل و دکتر خاوری رئیس هیئت مدیره شرکت پدیده درمان و دکتر مقدسعلی مدیرعامل شرکت آینده پژوه سلامت امید (آپسا) در تاریخ سه شنبه 1400/09/23 در محل ستاد برگزار گردید.

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول های بنیادی جلسه با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‏های سلول های بنیادی و دکتر جیروند مدیرعامل و دکتر خاوری رئیس هیئت مدیره شرکت پدیده درمان و دکتر مقدسعلی مدیرعامل شرکت آینده پژوه سلامت امید (آپسا) در تاریخ سه شنبه 1400/09/23 در محل ستاد برگزار گردید.

شرکت پدیده درمان تکسان در سال 1395 با هدف واردات و توزیع محصولات یکبار مصرف در زمینه جراحی قلب و آنژیوگرافی و آنزیوپلاستی و بیهوشی تاسیس گردید و در سال 1399 بر اساس نیاز کشور اقدام به ساخت و راه اندازی واحد بسته بندی و استریل تجهیزات یکبار مصرف پزشکی در شهرک صنعتی اشتهارد استان البرز نموده است. اتاق تمیز در کلاس 10000 حدود 80متر مربع و در کلاس GMP حدود 130 متر مربع را در اختیار دارد.  

شرکت آینده پژوه سلامت امید (آپسا) در اردیبهشت ماه سال 1400 با هدف تولید محصولات بیولوژیکی و دارویی از زباله های زایمانی راه اندازی شد. در مرحله اول این شرکت موفق شد برای اولین بار سرم خون بند ناف انسانی را برای کشت سلولی بصورت تجاری تولید کند. سرم مشتق از خون بند ناف انسان در شرایط کاملا استریل در بخش فرآورده های بیولوژیک شرکت آپسا تهیه شده است. در حال حاضر این محصول به صورت فریز شده و حجم های 100 میلی لیتری به بازار عرضه شده است. وی با بیان اینکه تاکنون از سرم های جنینی گاو (FBS) برای کشت سلولی استفاده می شده است، گفت: این سرم از زباله های زایمانی تهیه می شود و مملو از عوامل رشد و مغذی جهت تکثیر سلولی می باشد. به همین منظور این شرکت برای تولید انبوه این محصول و تامین نیاز کشور نیازمند حمایت سرمایه گذاران است تا بتواند این محصول را به تدریج جایگزین سرم های حیوانی کرده و وابستگی کشور به این محصول را مرتفع سازد.

شرکت پدیده درمان سلامت علاقمند است تا با سرمایه گذاری و کمک به شرکت های دانش بنیان در حوزه سلول‏های بنیادی و پزشکی بازساختی بتواند به توسعه این فناوری نوین در کشور کمک کند. 

کلمات کلیدی
//isti.ir/ZtRs