برگزاری اولین سمپوزیوم مدل سازی حیوانی و تحقیقات درون تنی در تاریخ 3 بهمن ماه

دویست و هفدهمین جلسه شورای اجرایی ستاد با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، دکتر امیرخانی دبیر شورای راهبردی، دکتر عارفیان مدیر بخش آموزش، پژوهش و توسعه منابع انسانی و دکتر محسنی مدیر بخش دانش آموزی و جمعی از مدیران و کارشناسان ستاد در تاریخ 30 دی‌ماه 1398، در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی، دویست و هفدهمین جلسه شورای اجرایی ستاد با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، دکتر امیرخانی دبیر شورای راهبردی، دکتر عارفیان مدیر بخش آموزش، پژوهش و توسعه منابع انسانی و دکتر محسنی مدیر بخش دانش آموزی و جمعی از مدیران و کارشناسان ستاد در تاریخ 30 دی‌ماه 1398، در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید.

در ابتدای این جلسه دکتر بقایی در مورد هماهنگی‌های صورت پذیرفته در راستای بهره‌مندی از ظرفیت متخصصان و كارآفرينان ایرانی خارج از كشور توضیحاتی ارائه نمود.

در ادامه اعضای جلسه به بحث پیرامون سمپوزیوم‌ های پیش رو پرداختند که از جمله آنها برگزاری «اولین سمپوزیوم مدل سازی حیوانی و تحقیقات درون تنی» با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران، انستیتو پاستور ایران، پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری و مرکز تحقیقات فناوری‌های نوین قلب و عروق در تاریخ 3 بهمن ماه در مرکز قلب تهران و «چهارمین سمپوزیوم ایمیون‌سل تراپی با رویکردهای مفاهیم، محصولات و سیستم کیفیت» در تاریخ 17 بهمن ماه در سالن شماره 1 بیمارستان مرکز طبی کودکان می باشد.

سپس گزارشی از داوری طرح‌های مدل سازی حیوانی و تحقیقات درون تنی ارائه شد. طبق گزارش تمامی داوری‌های این حوزه به پایان رسیده است. در این زمینه مدیر شورای راهبردی ستاد گفت: هدف اصلی ستاد در این زمینه بررسی و داوری طرح‌ها و کمک جهت رساندن این ایده‌ها به نقطه مطلوب است.

دکتر محمدی توضیحاتی در زمینه نشست کارآفرینی در حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی ارائه نمود و هدف از آن را تشکیل یک شبکه‌ی جامع در سراسر کشور و  تشکیل تیم‌های مختلف در سایر استان‌ها عنوان نمود.

 

کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/ZX43