برنامه‌ریزی منسجم و بهره‌مندی از دانش کسب و کار تسهیل گر تجاری سازی محصولات حوزه سلول‌های بنیادی

یکصد و نود و یکمین جلسه شورای اجرایی ستاد با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، دکتر حبیبی دبیر اجرایی سمپوزیوم کاربرد سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در علوم اعصاب، دکتر اسلامی فر مدیر عامل شرکت هیراب طی عرشیا، دکتر ندری عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی زنجان و جمعی از مدیران و کارشناسان ستاد در تاریخ 10 تیر ماه سال 1398، در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی، یکصد و نود و یکمین جلسه شورای اجرایی ستاد با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، دکتر حبیبی دبیر اجرایی سمپوزیوم کاربرد سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در علوم اعصاب، دکتر اسلامی فر مدیر عامل شرکت هیراب طی عرشیا، دکتر ندری عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی زنجان و جمعی از مدیران و کارشناسان ستاد در تاریخ 10 تیر ماه سال 1398، در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید.

در ابتدا دکتر امیرخانی در خصوص فعالیت‌های صورت پذیرفته در ستاد طی چند ماه اخیر از جمله بحث پوشش بیمه‌ای محصولات حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی و همچنین کاربردی سازی حوزه مدیریت درمان  سخن گفت.

در ادامه دکتر حمیدیه  بر لزوم برنامه ریزی منسجم و بهره‌مندی از دانش کسب و کار در خصوص اخذ مجوزهای لازم از سازمان‌های مربوطه در جهت کمک به تجاری سازی محصولات حوزه سلول‌های بنیادی تاکید نمود.

در ادامه دکتر ظهیری به ارائه گزارشی از برنامه‌های مرکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی دانشگاه علوم پزشکی تهران در جذب اساتید برجسته ایرانی مقیم خارج و استفاده از تجارب آن‌ها در تربیت نیروی انسانی کارآمد در راستای پیشبرد اهداف مرکز جامع پرداخت.

در این جلسه دکتر محمدی ضمن اشاره به فعالیت چندین ساله خود در صنعت دارویی کشور به  پیشرفت علوم و فناوری‌هایی از جمله سلول‌های بنیادی و پیشگامی شرکت‌های فعال این حوزه در تولید محصولات مرتبط  اشاره نمود و افزود: در طراحی و تدوین پروپوزال کلان ملی در جهت کمک به تولید و تجاری سازی محصولات این حوزه  می توان از دانش کسب و کار نیز بهره‌مند گردید.

سپس دکتر حبیبی به ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در خصوص برگزاری سمپوزیوم یک روزه با عنوان کاربرد سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در علوم اعصاب در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گیلان حول محور سلول و ژن درمانی در علوم اعصاب در مهرماه سال جاری خبر داد.

در ادامه دکتر اسلامی فر مدیرعامل شرکت هیراب طب عرشیا بستر اصلی فعالیت‌های شرکت را بر پایه دستیابی به فناوری‌های پیشرفته در زمینه تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی عنوان نمود و گفت: در نظر داریم با ارائه خدمات در عرصه تجهیزات پزشکی با بکارگیری فناوری‌های جدید تمام اتوماتیک در این زمینه پیشرو باشیم.

دکتر ندری توضیحاتی پیرامون برگزاری جلسه شورای استانی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی زنجان و استفاده از ظرفیت‌های موجود استان در جهت راه اندازی مرکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی ارائه نمود.

در پایان اعضای جلسه گزارشی از روند پیگیری برنامه‌های ستاد ارائه نمودند.

 

کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/Z991