برنامه‌ریزی در راستای بهره‌مندی از ظرفیت متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور در حوزه سلول‌های بنیادی

سیصد و هفدهمین جلسه شورای اجرایی ستاد با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، دکتر امیرخانی دبیر شورای راهبردی، دکتر عارفیان مدیر بخش آموزش، پژوهش و توسعه منابع انسانی، دکتر ربانی مدیر بخش شبکه ملی مدل سازی حیوانی و تحقیقات درون تنی، دکتر سلطانی نژاد مدیر فناوری، تجاری سازی و بازار و جمعی از مدیران و کارشناسان ستاد در تاریخ 22 فروردین‌ماه 1401، در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید.

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی، سیصد و هفدهمین جلسه شورای اجرایی ستاد با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، دکتر امیرخانی دبیر شورای راهبردی، دکتر عارفیان مدیر بخش آموزش، پژوهش و توسعه منابع انسانی، دکتر ربانی مدیر بخش شبکه ملی مدل سازی حیوانی و تحقیقات درون تنی، دکتر سلطانی نژاد مدیر فناوری، تجاری سازی و بازار و جمعی از مدیران و کارشناسان ستاد در تاریخ 22 فروردین‌ماه 1401، در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید.

در ابتدای جلسه کارشناس بخش آموزش، پژوهش و توسعه منابع انسانی گزارشی از اقدامات انجام شده در راستای برگزاری پنجمین دوره المپیاد دانشجویی سلول‌های بنیادی و مهندسی بافت و هفتمین دوره المپیاد دانش آموزی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی ارائه نمود.

در ادامه خانم موسوی‌نژاد کارشناس فناوری، تجاری‌سازی و بازار سلول‌های بنیادی، گزارشی از روند داوری طرح‌های فناورانه ستاد ارائه نمود.

دبیر ستاد در مورد بهره‌مندی از ظرفیت متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور توضیحاتی ارائه نمود و گفت: مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری با بررسی‌های کارشناسانه و مطالعه تجربیات سایر کشورها در جذب متخصصان خارج از کشور و با استفاده از راهکار‌های جدید، به دنبال ایجاد مکانیزمی جهت استفاده از استعدادها و تجارب ارزشمند متخصصان ایرانی خارج از کشور در حوزه‌های علمی و فناوری می‌باشد. وی در مورد چالش‌های موجود پیش روی متخصصان و کارآفرینان و نیز برنامه همکاری با متخصصان ایرانی خارج از کشور جهت همکاری در داخل کشور به ارائه توضیحاتی پرداخت.

 

 

کلمات کلیدی
//isti.ir/ZdEt