بازدید دبیر ستاد از پیشرفت پروژه مرکز جامع سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی دانشگاه علوم پزشکی ایران

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی دکتر حمیدیه دبیر ستاد به همراه جمعی از مسئولین دانشگاه علوم پزشکی ایران از پروژه مرکز جامع سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی این دانشگاه بازدید به عمل آورد.

در این بازدید مسولین دانشگاه ابتدا به ارایه گزارشی از اقدامات انجام شده جهت تجهیز و راه اندازی پروژه مرکز جامع پرداختند و سپس دکتر حمیدیه از نزدیک در جریان پیشرفت شتابدهنده تخصصی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی مرکز جامع قرار گرفت.

در حاشیه این بازدید با حضور دبیر ستاد، دانشگاه علوم پزشکی ایران با شرکت دانش بنیان فناوران سپید جامگان در راستای حرکت به سمت دانشگاه های نسل سوم و چهارم  و به منظور استقرار مرکز شتابدهی و نوآوری سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در مرکز جامع سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در محل مرکز آموزشی درمانی شهید مطهری، قرارداد همکاری امضا کردند.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی ضمن اشاره به اهمیت شتابدهنده های تخصصی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در حمایت از ایده های نو و تجاری سازی محصولات این حوزه گفت: مراکز جامع یکی از زیرساخت های نو و مهم دانشگاه های جهت تبدیل علم به ثروت می باشد که طی پنج سال اخیر در کلان مناطق علوم پزشکی کشور راه اندازی شده اند و امید است در آینده نزدیک بتواند پاسخگوی درمان بیماران نیازمند به سلول درمانی باشند.

وی همچنین مراکز جامع سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی را به عنوان یک مدل موفق و نوین در راستای توسعه همکاری های آموزشی، پژوهشی و فناوری معرفی کرد.

دکتر حمیدیه افزود: این مراکز مکانی برای استقرار هسته های فناور و شرکت های دانش بنیان است تا در آنجا صاحب آزمایشگاه و اتاق های تمیز شوند و محصولات اولیه خود را در دانشگاه و با حضور کارآفرینان، اساتید، دانشجویان و سرمایه گذاران تجاری سازی کنند.

کلمات کلیدی
//isti.ir/ZC3q