بازدید دبیر ستاد از مرکز جامع سلول‎ های بنیادی و پزشکی بازساختی رویان

 
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول های بنیادی دکتر حمیدیه دبیر ستاد و دکتر سلطانی نژاد مدیر فناوری، تجاری سازی و بازار ستاد به همراه دکتر جعفریان عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران از مرکز جامع سلول ‎های بنیادی و پزشکی بازساختی رویان مورخ 21 اردیبهشت ماه بازدید به عمل آوردند.
 
در این دیدار دکتر قرنفولی مشاور پژوهشگاه رویان در تجاری سازی یافته های پژوهشی، گزارشی از فعالیت های تجاری سازی محصولات مجموعه ارائه کرد. همچنین دکتر ادیب آذر رئیس مرکز جامع و خانم دکتر افشاریان معاون پژوهش و فناوری پژوهشگاه رویان به معرفی شرکت ها و دستاورهای آن‎ها پرداختند.
 
برخی از محققانی که کار خود را از پژوهشگاه رویان آغاز کرده بودند ازجمله دکترضرابی، دکتر قرائتی، دکتر طالع احمد،دکتر معدنی و دکتر آبرون، توانسته اند موفق به ثبت 15 شرکت گردند که هم اکنون در مرکز جامع سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی رویان مستقر هستند. شرکت ها و هسته های فناور مستقر در این مرکز عبارتند از: مرکز بیوتکنولوژی رویان، ژن‎آسا طب، توسعه تجارت رویان، مپسا، رویان زیست تک‎ پژوه، توکا ژن، رویان بن سل، رویان دام اسپادانا، زیست فناوران رویان ایمن، ویتروسایت، رویان درم، کیان ایمن سلول، راهبر اندیشان صنعت را و فناوری‎بن یاخته های رویان.
 
مرکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی رویان در سال ۱۳۹۸ تاسیس گردید و ماموریت اصلی آن تجمیع و یکپارچه‌سازی مراکز مختلف تحقیقاتی، تولیدی و فناوری پژوهشگاه رویان است تا برای دستیابی به اهداف مجموعه از جمله تولید محصولات فناورانه در حوزه بیوتکنولوژی و بیولوژی، تولید محصولات به منظور کاربرد در بالین، کمک به درمان بیماری‌های سخت و توسعه سلامت عمومی جامعه پویاتر و پرشتاب تر از قبل گام بردارند.
کلمات کلیدی
//isti.ir/Zkaq