بازدید دبیر ستاد از ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی بیمارستان فارابی

 

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی، جلسه‌ای در بیمارستان فارابی با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، دکتر اکبری رییس بیمارستان فارابی، دکتر امیرخانی دبیر شورای راهبردی ستاد، دکتر‌ محمد طاهر رجبی معاون پژوهشی بیمارستان فاربی، دکتر علیرضا خدابنده معاون آموزشی بیمارستان فاربی و جمعی از اعضای هیات علمی در تاریخ 16 اسفند ماه 1399 در محل بیمارستان فارابی برگزار گردید.

دکتر حمیدیه با اشاره به فعالیت‌های قابل توجه صورت گرفته در حوزه علوم سلولی طی چند سال گذشته، اظهار داشت: در حال حاضر توانایی تولید محصولات سلولی به شکل گسترده‌تر در این حوزه وجود دارد و در این خصوص می‌بایست سرمایه گذاری لازم در بخش‌هایی که به بازار نزدیک تر هستند صورت گیرد که یکی از این حوزه‌ها مربوط به حوزه چشم می باشد. وی افزود: هم اکنون در حوزه سلول‌های بنیادی در جایگاه بهتری از دنیا قرار داریم و ما علاوه بر منابع مالی از منابع انسانی داخل کشور نیز  باید نهایت استفاده را داشته باشیم.

در ادامه دکتر اکبری با اشاره به وجود امکانات و زیرساخت‌های موجود در این زمینه در بیمارستان فارابی، دستیابی به محصولات کاربردی در این حوزه را از اهداف این مجموعه برشمرد و خواستار همکاری بیشتر مرکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی با این بیمارستان شد.

سپس دکتر امیرخانی با اشاره به فعالیت‌های صورت پذیرفته در جهت راه اندازی مراکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی با هدف استفاده از تجربیات اساتید علوم پایه، بالین و فنی مهندسی در جهت تولید و تجاری سازی محصولات مرتبط و استفاده از آن در درمان مهم برشمرد.

در ادامه از بخش‌های مختلف این بیمارستان و اتاق تمیز و مجموعه آزمایشگاه‌ها از جمله واحد فراهم آوری سلول‌های بنیادی، بانک چشم و فرآورده‌های بافتی، آزمایشگاه پروتئومیکس و بخش حیوانات آزمایشگاهی بازدیدی به عمل آمد که در این ارتباط توضیحاتی توسط کارشناسان این مجموعه پیرامون فعالیت‌های صورت پذیرفته ارائه شد.

کلمات کلیدی
//isti.ir/ZmVq