بازدید دبیر ستاد از شرکت دانش بنیان پردیس ژن فناوری

در تاریخ 16 دی‌ماه ۱۳۹۷ دکتر حمیدیه دبیر ستاد به همراه دکتر شریف زاد مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد، از آزمایشگاه‌های ژنومیک و بیوانفورماتیک شرکت پردیس‌ ژن فناوری بازدید به عمل آورد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی، در تاریخ 16 دی‌ماه ۱۳۹۷ دکتر حمیدیه دبیر ستاد به همراه دکتر شریف زاد مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد، از آزمایشگاه‌های ژنومیک و بیوانفورماتیک شرکت پردیس‌ ژن فناوری بازدید به عمل آورد که در این بازدید دکتر علی شریفی مدیر علمی شرکت پردیس‌ ژن فناوری و دکتر امیر حسن ابنا نماینده مدیر عامل شرکت نیز حضور داشتند.

شرکت فراتخصصی پردیس ژن فناوری از زیر مجموعه شرکت های دانش بنیان، با هدف تولید دانش ارائه خدمات و سرویس تست های ژنتیکی مطابق با به روزترین روش های دنیا (توالی یابی نسل سوم) و راه اندازی مرکز علمی-تحقیقاتی ژنتیکی (R&D) تاسیس می‌گردد. این شرکت ضمن ارائه انواع خدمات و تست های ژنتیکی با به‌کارگیری دانش ژنتیک، پزشکی مولکولی (molecular medicine)، علوم نوین آزمایشگاهی، دانش بیوانفورماتیک، علوم کامپیوتر و الگوریتم، آمار و هوش مصنوعی و یادگیری ژرف (Deep Learning) در حوزه‌ی پزشکی و زیست‌شناسی، جهت پیشگیری و درمان بیماری‌های پیچیده به خصوص انواع سرطان، بیماری های نقص ایمنی، عصبی و عضلانی، متابولیک، بیماری‌های کودکان و سایر بیماری ها ی ژنتیکی (پارکینسون ، آلزایمر، ام اس، هموفیلی، تالاسمی و ....)  فعالیت خواهد نمود.

نخسیتن ماموریت پردیس ژن فناوری تولید فناوری و ارائه‌ی تخصصی‌ترین خدمات تشخیصی و درمانی مرتبط با علوم ژنومیک و ژنتیک پزشکی، با رویکردی دانش‌محور، نوآورانه و با نگاه رقابت علمی در سطح جهان است. این ماموریت با محوریت استفاده از تجهیزات توالی‌یابی نسل‌‌نو و بهره‌گیری از دانش ژنومیک و بیوانفورماتیک به انجام خواهد رسید. حوزه‌ی این ماموریت شامل بیماری‌ها یا سوالات در حوزه‌ی تشخیص و درمان پزشکی و پژوهش‌های کاربردی زیست‌شناسی می‌گردد که دانش ژنومیک و بیوانفورماتیک در آن‌ها اثر قابل توجهی دارد.

ماموریت دوم پردیس ژن فناوری راه اندازی مرکز فوق تخصصی علمی-تحقیقاتی ژنتیکی (آزمایشگاهی و بیوانفورماتیکی) (R&D) جهت تولید و بومی سازی به روزترین فناوری تست های فرادقیق سلولی مولکولی برای تشخیص موثر و درمان بیماری‌های خاص می باشد. از جمله کاربردهای چنین فناوری توسعه‌ی این دانش به مداخله‌های ژنتیکی برای درمان بیماری‌های خاص است. این مداخله‌ها می‌تواند شامل به‌کارگیری سلول‌های مهندسی‌شده‌ی سیستم ایمنی جهت درمان سرطان، ژن‌درمانی و سلول‌درمانی باشد.

تجهیز آزمایشگاه بیوانفورماتیک و زیست‌داده‌کاوی شرکت از تیرماه ۱۳۹۷ آغاز شد. برنامه‌ی شش‌ماهه‌ی شامل خرید سرور‌های اولیه برای تحلیل داده‌های ژنومیک، جذب تیم فنی مستعد و متخصص، ایجاد زیرساخت‌های سیستمی لازم جهت استقرار سامانه‌ی نرم افزاری و ایجاد زیرساخت نرم‌افزاری تحلیل داده‌های ژنومیک می باشد.

 

 

کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/ZNLi