بازدید از پژوهش سرای دانش آموزی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی کرمان

دکتر دلیری، معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دکتر حمیدیه، دبیر ستاد، دکتر فرجی فر معاون تجاری سازی ستاد به همراه جمعی از مسئولین آموزش و پروش کرمان از پژوهش سرای دانش آموزی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی آن استان بازدید به عمل آوردند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی، دکتر دلیری، معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دکتر حمیدیه، دبیر ستاد، دکتر فرجی فر معاون تجاری سازی ستاد به همراه جمعی از مسئولین آموزش و پروش کرمان از پژوهش سرای دانش آموزی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی آن استان بازدید به عمل آوردند.

در این بازدید دکتر دلیری و دکتر حمیدیه از نزدیک در جریان پیشرفت کار این پروژه قرار گرفتند.

در ابتدای این بازدید دکتر فتاحیان مسول پژوهش­سرای سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی پژوهشسرای کرمان به ارایه فعا لیت های عمده این مرکز در سال 97 پرداخت و افزود: از جمله این موارد می توان به اعزام گروه سه نفره دانش آموزان دختر به کارگاه تئوری و عملی کشت سلول ویژه دختران در پژوهشسرای کرج جهت حضور در بخش دانش آموزی سومین جشنواره ملی و کنگره بین المللی، برگزاری دوره های تئوری و عملی سلول های بنیادی برای دانش آموزان در محل آزمایشگاه هر روز به طور میانگین دو کلاس در آزمایشگاه وهمچنین برگزاری کارگاه  یک روزه سلول های بنیادی برای دانش آموزان دختر تیزهوشان مدارس فرزانگان سراسر استان در تاریخ دوم اسفند ماه 1397 برای 90 نفر از دانش آموزان اشاره نمود.

در ادامه دکتر حمیدیه ضمن بررسی نقاط قوت و ضعف پژوهش سرای مذکور خواستار تسریع در راه اندازی اتاق تمیز این پروژه شد و افزود: با توجه به اهمیت اشاعه علوم نوین سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در بین قشر دانش  آموزی مسئولین این پژوهش سرا می بایست ارایه خدمات این پژوهش سرا را به تمامی مدارس سطح استان به ویژه مدارس مناطق محروم گسترش دهند.

معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه نیز افزود: کرمان از ظرفیت های بالقوه ای در سطح دانش آموزی در علوم مختلف  برخوردار است که پژوهش سرا نیز می تواند وسیله ای جهت پیشرفت دانش آموزان استان در این زمینه باشد. وی همچنین خواستار همکاری هر چه بهتر اداره کل آموزش و پرورش استان جهت ترویج این علم در سطح مدارس استان شد.

 

 


کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/Zrq1