بازدید از پژوهش‌سرا‌های دانش آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان

 

 

به گزارش روابط و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی دکتر محسنی مدیر بخش دانش‌آموزی ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی روز سه شنبه مورخ 5 بهمن ماه از پژوهش‌سرا‌های دانش آموزی آموزش و پرورش شهر زاهدان بازدید کرد. در این بازدید شرایط فیزیکی و امکانات پژوهش‌سراهای ناحیه 1 و 2 مورد بررسی و طی جلسه‌ای با مسئولین و کارشناسان این پژوهش سرا در خصوص راه اندازی پژوهش سرای دانش آموزی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در فضای پیشنهادی بحث و تبادل نظر شد.

همچنین جلسات جداگانه ای با مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان و مدیران آموزش و پرورش ناحیه 1 و 2 برگزار شد. در این جلسات دکتر محسنی سیاست‌ها و برنامه‌های در دست اقدام ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی در خصوص راه اندازی پژوهش سراهای دانش آموزی و نیز برنامه‌های برگزار شده توضیحاتی ارائه کرد.

وی ضمن تاکید بر همکاری ستاد جهت راه اندازی پژوهش سرای سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در این استان، بر جلب مشارکت سازمان‌های مردم ‌نهاد و نیکوکاران در انجام پروژه تاکید کرد.

دکتر میر عبدی مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان ضمن تشکر از توجه ستاد به این استان با تاکید بر علاقه و توانمندی دانش آموزان این استان در زمینه سلول‌های بنیادی جهت اداره کل تمام توان و تلاش خود را برای راه اندازی این پژوهش سراها بکار گرفت.

وی افزود: با توجه به پراکندگی استان و فاصله طولانی شهرستان با مرکز استان علاوه بر نیاز به وجود دو پژوهش‌سرا در نواحی دوگانه شهر زاهدان، شهرستان زابل و ایرانشهر نیز از نظر فضای فیزیکی و قابلیت‌های دانش آموزان و دبیران مربوطه، ظرفیت وجود پژوهش سرای سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی را دارند.

همچنین مدیران و معاونین آموزش متوسطه نواحی 1 و ۲ آموزش و پرورش شهر زاهدان درخواست‌های مکرر دانش‌آموزان در خصوص علاقه به فعالیت در پژوهش سرای دانش آموزی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی را مطرح و بر استقبال دبیران در این پژوهش سراها نیز تأکید کردند.

 

کلمات کلیدی
//isti.ir/Zbtt