ایمیون سل تراپی، انقلابی در درمان سرطان ها

دکتر مریم بهفر دبیر علمی چهارمین سمپوزیوم " ایمیون سل تراپی با رویکرد مفاهیم،محصولات و سیستم کیفیت " در مصاحبه ای با روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی عنوان کرد: امروزه علی رغم پیشرفت‌های چشمگیر در درمان سرطان‌ها هنوز با مواردی از بیماری مقاوم به درمان یا عود مواجه می‌شویم، به طوری که تغییر مسیر درمان به سمت ایمیون سل تراپی ضروری به نظر می رسد.

دکتر مریم بهفر دبیر علمی چهارمین سمپوزیوم " ایمیون سل تراپی با رویکرد مفاهیم،محصولات و سیستم کیفیت " در مصاحبه ای با روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی عنوان کرد: امروزه علی رغم پیشرفت‌های چشمگیر در درمان سرطان‌ها هنوز با مواردی از بیماری مقاوم به درمان یا عود مواجه می‌شویم، به طوری که تغییر مسیر درمان به سمت ایمیون سل تراپی ضروری به نظر می رسد. با معرفی ایمیون سل تراپی به عنوان  زیرمجموعه‌ای از سلول درمانی، امیدهای زیادی برای درمان بسیاری از بیماری های صعب العلاج به وجود آمده است. استفاده از این روش درمانی در بسیاری از کشورهای دنیا در حال انجام است و دو محصول برای لنفوم در بالغین و لوکمی در کودکان تاییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا را گرفته است.

وی افزود: متاسفانه علی رغم سابقه ۳۰ ساله پیوند سلول‌های بنیادی در ایران و وجود ظرفیت‌های لازم، هنوز ایمیون سل‌تراپی در کشور ما به مرحله استفاده بالینی نرسیده است و نیاز به توسعه این شاخه از علم به دانش کاربردی در کشورمان احساس می‌شود.  لذا مرکز تحقیقات سلول درمانی کودکان دانشگاه علوم پزشکی تهران با همکاری ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی بر آن شد که چهارمین سمپوزیوم ایمیون سل تراپی با رویکرد مفاهیم، محصولات و سیستم کیفیت را  جهت آشنایی بیشتر متخصصین بالینی و آزمایشگاهی برگزار نماید. رسالت این سمپوزیوم توسعه دانش کاربردی این رشته و سوق دادن دانشجویان و محققین و شرکت‌های دانش‌بنیان به سمت انجام تحقیقات هدفمند محصول محور در این حیطه می باشد. امید است برگزاری این سمپوزیوم در ایجاد بسترهای مناسبی جهت تحقیقات بالینی و رفع چالش‌ها موجود در تولید محصولات ایمیون سل تراپی موثر باشد.

چهارمین سمپوزیوم " ایمیون سل تراپی با رویکرد مفاهیم،محصولات و سیستم کیفیت در تاریخ 17 بهمن 1398 در محل بیمارستان مرکز طبی کودکان برگزار خواهد شد.

 

 

کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/ZKp3