ایران پرچم دار المپیاد دانش آموزی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی

.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی، نشست المپیاد دانش آموزی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی با حضور دکتر حمیدیه، دبیر ستاد، دکتر مهاجرانی رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان، دکتر عارفیان مدیر آموزش و پژوهش وتوسعه منابع انسانی ستاد و دکتر ظهیری رئیس کمیته علمی این المپیاد در محل باشگاه دانش پژوهان جوان برگزار شد.

در این نشست دکتر حمیدیه ضمن اشاره به اهمیت علوم نوین سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی بر پیگیری برگزاری المپیاد سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در سطح بین المللی تاکید نمود.

سپس دکتر مهاجرانی به ارایه گزارشی از برنامه های ارایه شده مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان در برنامه کمربند جاده پرداخت و افزود: در این سفر پیشنهاد برگزاری المپیاد دانش آموزی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در سطح بین المللی مطرح و با کلیات برگزاری آن موافقت به عمل آمد.

وی همچنین افزود: در صورت برگزاری این المپیاد در سطح بین المللی مقرر شد معلمان 33 کشور جهت آموزش های لازم در حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در کشور حضور خواهند داشت.

در ادامه اعضای حاضر در نشست به مذاکره پیرامون نحوه برگزاری و همکاری های لازم در این خصوص پرداختند.

در پایان جلسه دکتر ظهیری ضمن اشاره به برنامه های پنجمین المپیاد گفت: برای دوره پنجم این المپیاد کتاب چهار جلدی سلول های بنیادی بافتی، مهندسی بافت و روش های آزمایشگاهی، تمایز سلول های بنیادی و سلول های بنیادی پرتوان از تالیفات دکتر بهاروند نیز به عنوان منبع آزمون انتخاب شده است.

 

 

 

 

 

کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/Z1R2