دکتر غلامی وزیر علوم ، تحقیقات و فناروی در مراسم تجلیل از برگزیدگان بیست­ و سومین المپیادهای علمی دانشجویی:

ایران در زمینه علوم نوین و مرز دانشی به ویژه علوم و فناوری های سلول های بنیادی در حال حاضر وضعیت صعودی را طی می کند.

دکتر غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم تجلیل از برگزیدگان بیست و سومین المپیادهای علمی دانشجویی کشور وضعیت حال حاضر کشور در علوم نوین و مرز دانشی از جمله علوم و فناوری های سلول های بنیادی را صعودی برشمرد.

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی، دکتر غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم تجلیل از برگزیدگان بیست و سومین المپیادهای علمی دانشجویی کشور وضعیت حال حاضر کشور در علوم نوین و مرز دانشی از جمله علوم و فناوری های سلول های بنیادی را صعودی برشمرد.

در این مراسم دکتر غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به هفته پژوهش، برگزاری جشنواره های علمی را نشان از تعلق خاطر به پژوهش برشمرد و گفت: جایگاه علمی ایران در تولید علم در دنیا  در رتبه 16 می باشد. همچنین دانشمندان کشورمان علاوه بر تحقیق و پژوهش تبدیل دانش به فناوری را مورد توجه قرار داده اند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: برگزیدگان این رویداد علمی المپیادهای های دانشجویی همچنین باید طلیعه داران علمی کشور در جوامع بین المللی باشند. وی همچنین تاکید داشت: باشد که به جایگاه مطلوب تولید ثروت از علم برسیم.

دکتر غلامی همچنین افزود: هم اکنون در کشور چهل سه مورد پارک علم و فناوری وجود دارد که در کنار این تعداد 6000 شرکت دانش بنیان از سال 80 پا به عرصه گذاشته اند. پیشرفت های چشم گیر و رو به رشد  این شرکت های دانش بنیان عرصه را برای  فعالیت های گسترده جوانان هموارتر نموده است.


 

کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/ZmVi