اولین همایش علوم پایه در بیماری های ارثی کودکان برگزار می شود

در گفتگو با آقای محبی دبیر اجرایی اولین همایش علوم پایه در بیماری های ارثی کودکان عنوان کرد: تشخیص زود هنگام بیماریهای ارثی متابولیک نه تنها از ضایعات پیشرونده جلوگیری می کند بلکه باعث کاهش هزینه های تحمیلی به بیمار و کشور خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی، در گفتگو با آقای محبی دبیر اجرایی اولین همایش علوم پایه در بیماری های ارثی کودکان عنوان کرد: تشخیص زود هنگام بیماریهای ارثی متابولیک نه تنها از ضایعات پیشرونده جلوگیری می کند بلکه باعث کاهش هزینه های تحمیلی به بیمار و کشور خواهد شد. وظیفه ما نسبت به تامین زیرساخت های علمی و تجهیزاتی در تشخیص زود هنگام و درمان بیماران می باشد. بخش متابولیک مرکز تحقیقات رشد و تکامل وابسته به دانشگاه علوم پزشکی تهران  بر آن باور است که با ارتقای سطح علمی گروههای هدف می تواند در این راستا قدم بردارد.

وی افزود: از این رو این مرکز در نظر دارد در راستای افزایش ارتباط علوم پایه و بالین، اولین همایش علوم پایه در بیماریهای ارثی و غدد و متابولیسم را همزمان با دوازدهمین همایش بیماریهای متابولیک ارثی و غدد کودکان  ، با هدف افزایش ارتباط بین محققین علوم پایه و پزشکان مرتبط با بیماریهای ارثی در حوزه تشخیص و درمان با همکاری انجمن غدد و متابولیسم کودکان، ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، انجمن زیست شناسی ایران، انجمن بیوشیمی بالینی، انجمن ژنتیک پزشکی و انجمن علوم آزمایشگاهی در مجموعه سالن های همایش بیمارستان امام خمینی و بیمارستان مرکز طبی کودکان در تاریخ 15 الی 17 آبان ماه 1398 برگزار نماید.  

محورهای اصلی همایش عبارتند از:

*     اصول و کاربرد های روش های آزمایشگاهی

*     روش های نوین آزمایشگاه بیوشیمی (LC/MS/MS , GC/MASS,…)

*    روش های تشخیصی ژنتیک, تشخیص های دوران جنینی (NGS ,PGD,PND,…),  

*      سلول های بنیادی ، سلول درمانی و ژن درمانی

*     اصلاح ژنتیکی در دوران جنینی

*     ایمونوسل تراپی، CAR T-Cell، CRISPR-Cas9

*     اصول سیستم مدیریت کیفیت درآزمایشگاه های تشخیصی و تولید سلول و فرآورده های بیولوژیک (اصول  GLP,GMP )

 

علاقمندان می توانند جهت ثبت نام به لینک ذیل مراجعه نمایند.

Website: http://gdrc-cong.tums.ac.ir


 

 

 

 

کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/Zzs2