اولین جلسه هم اندیشی با صاحبنظران حوزه پزشکی بازساختی در محل معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری

اولین جلسه هم اندیشی با صاحبنظران حوزه پزشکی بازساختی

 

به گزارش روابط عمومی ستاد توسعه فناوری های پزشکی بازساختی و سلولهای بنیادی جلسه ای به دعوت دکتر عارفیان دبیر ستاد، با حضور رئیس محترم سازمان انتقال خون ایران، رئیس محترم پژوهشگاه رویان، رئیس محترم اداره طب سلولی و درمان ناباروری وزارت بهداشت، مدیر کل محترم دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت،  نمایندگان محترم سازمان غذا و دارو و سایر مدیران ستاد، صاحبنظران و اندیشمندان کشور در حوزه پزشکی بازساختی، در محل معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان در تاریخ ۱۷ مرداد ماه ۱۴۰۲ تشکیل شد.

در ابتدای جلسه دکتر عارفیان توضیحاتی از ساختار معاونت علمی از ابتدا تا کنون ارائه دادند که در جهت توسعه زیست بوم فناوری بطور جدی تر هدف گذاری انجام شده است. در ادامه پیرامون تاریخچه و سوابق ستاد توسعه فناوری های پزشکی بازساختی و سلولهای بنیادی نیز توضیحی داده شد. حسن ختام این توضیحات، تقدیر شایسته از خدمات ارزنده دو دبیر ستاد قبلی، جناب آقای دکتر واسعی و جناب آقای دکتر حمیدیه بود.

 در ادامه جلسه خانم دکتر معدنی معاون اجرایی ستاد، گزارشی از وضعیت فناوری های پزشکی بازساختی و سلولهای بنیادی و بازارهای جهانی موجود در این حوزه، و جایگاه ایران در این بازار ارائه دادند. پس از آن از حاضران، نظر سنجی در پلتفرم مجازی جهت اعلام نتایج در لحظه، و در رابطه با اولویت بندی موضوعات فناوری ها و گلوگاههای توسعه زیست بوم و توسعه کاربردهای درمانی و تجاری سازی حوزه پزشکی بازساختی انجام پذیرفت.

در ادامه جلسه صاحبنظران و اساتید به ارائه نظرات خود پرداختند و در نهایت، گزارشی از نظرسنجی اولویت بندی موضوعات از دیدگاه حاضرین به صورت منسجم به نمایش درآمد و پیرامون نظرات ایشان جمع بندی شد.

کلمات کلیدی
//isti.ir/ZKBw