اهمیت و انعطاف‌پذیری در ایجاد اتاق تزریق تمیز

  طیف بسیار گسترده‌ای از درمان‌های پیشرفته به عنوان محصولات دارویی تزریقی تجویز می‌شوند. در حال حاضر 11.8 میلیارد دوز تلقیح RNA پیام‌رسان (mRNA) توسط ستارگان جهان دارو در سرتاسر جهان تحویل داده شده‌اند. اکنون، داروسازی‌های مبتنی بر mRNA، به عنوان یک فناوری موفق‌، آماده هستند تا در کوتاه‌مدت شروع به کار کنند و درنتیجه رشد عظیمی برای انواع محصولات دارویی تزریقی فراهم می‌شود.

 

طیف بسیار گستردهای از درمانهای پیشرفته به عنوان محصولات دارویی تزریقی تجویز میشوند. در حال حاضر 11.8 میلیارد دوز تلقیح RNA پیام‌رسان (mRNA) توسط ستارگان جهان دارو در سرتاسر جهان تحویل داده شده‌اند. اکنون، داروسازی‌های مبتنی بر mRNA، به عنوان یک فناوری موفق‌، آماده هستند تا در کوتاه‌مدت شروع به کار کنند و درنتیجه رشد عظیمی برای انواع محصولات دارویی تزریقی فراهم می‌شود.

بازار همه داروهای تزریقی استریل (SI) و دستگاه‌های تحویل آنها به سرعت در حال رشد است. بسیاری از پیشرفته‌ترین مولکول‌های درمانی امروزی تزریقی هستند که از طریق تزریق یا infusion تجویز می‌شوند و توسط ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی (HCPs) در سراسر جهان توزیع می‌شوند.

هر دوز از داروهای تزریقی نیاز به یک سلسله فرآیند‌های ضدعفونی‌شده در یک فضای تولید بسیار کنترل‌شده به منظور اطمینان از استریلی 100٪ محصول دارند. به‌طور سنتی، اتاق‌های تمیز در محل در طول زمان‌بندی پروژه‌های پیچیده طولانی با استفاده از روش‌های ساخت و ساز چوبی ساخته می‌شدند. در بسیاری از تاریخچههای کارخانه‌های داروسازی، با وجود این که این روشی پر هزینه، کند و دست و پا گیر برای مهندسی و ساخت آن بود، از عملکرد آن کم نکرد و همچنان معتبر و منطقی باقی‌ ماند.

اتاق تمیز حیاتی ترین دارایی در کل محیط تولید است. این محیط فرآیندهای تولیدات دارویی و بیوتکنولوژی را احاطه می‌کند که این محصولات می‌توانند تغییر‌دهنده زندگی افراد باشند. درنتیجه سرمایه‌گذاری که در تاسیسات اتاق تمیز انجام می‌شود باید ریسک تولید را کاهش دهد و عملکرد آن را تضمین کند. AES یک کمپانی متخصص اتاق تمیز است که برای بیش از 35 سال به صورت منحصر به فرد راه حل‌های فناورانه اتاق تمیز مثل فناوری‌های مدولار را ارائه می‌دهد. امروزه فناوری‌های مدولار به عنوان یک سیستم جامع، مجموعه‌ای کارامد و با صرفه اقتصادی ارائه می‌کند و تقاضای مورد انتظار در تولید داروهای تزریقی استریل را رفع می‌کند.

 

منبع:

https://www.pharmaceuticalonline.com/doc/establishing-flexibility-for-parenteral-cleanroom-manufacturing-0001

 

کلمات کلیدی
//isti.ir/ZXyv