اهمیت سرمایه گذاری در ساخت محصولات پیشرفته حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی با توجه به نیاز بازار

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی، جلسه‌ای با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، دکتر فائز مدیر عامل شرکت آبنوس طب هرمز ، دکتر دلاوری مدیر عامل شرکت طب و صنعت رهیاب و دکتر عقابیان رئیس هیت مدیره این شرکت و دکتر رجب زاده مدیر فناوری و تجاری سازی ستاد در تاریخ 30 تیر ماه سال 99 در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید.

دکتر حمیدیه با اشاره به انجام فعالیت‌های گسترده در حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی بر اهمیت سرمایه گذاری در ساخت محصولات پیشرفته با توجه به نیاز بازار تأکید نمود و جذب حداکثری شرکت‌های دانش بنیان فعال این حوزه بمنظور سرمایه‌گذاری در این زمینه را امری ضروری دانست.

در ادامه دکتر عقابیان  به ارائه گزارشی از فعالیت‌های صورت پذیرفته شرکت طب و صنعت رهیاب در  ساخت ستون‌های مگنتیک جدایش سلولی، دستگاه جدایش سلولی (MACS)، کیت‌های جدایش سلولی، سنتز، طراحی و توسعه ی نانو ذرات و پوشش دهی آن‌ها پرداخت و خواستار سرمایه گذاری در این حوزه شد.

 در پایان دکتر رجب زاده مدیر فناوری و تجاری سازی ستاد به ارائه توضیحاتی در زمینه بازار محصولات سلولی و ضرورت سرمایه گذاری شرکت‌های فعال در این زمینه پرداخت.

کلمات کلیدی
//isti.ir/ZGvp