افزایش حمایت‌های مالی از بیماران نیازمند پیوند سلول‌های بنیادی خونساز توسط مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های معاونت درمان وزارت بهداشت

یکصد و نود و دومین جلسه شورای اجرایی ستاد با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، دکتر نگار آذرپیرا رییس مرکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی شیراز و جمعی از مدیران و کارشناسان ستاد در تاریخ 17 تیر ماه سال 1398، در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید.

 

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی، یکصد و نود و دومین جلسه شورای اجرایی ستاد با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، دکتر نگار آذرپیرا رییس مرکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی شیراز و جمعی از مدیران و کارشناسان ستاد در تاریخ 17 تیر ماه سال 1398، در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید.

در ابتدای جلسه دکتر حمیدیه ضمن اشاره به برگزاری رویدادهای مهمی از جمله فن بازار سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی بر اهمیت پیگیری تفاهم نامه‌های منعقد شده در این خصوص، بر اهمیت تجاری سازی محصولات این حوزه با مشارکت بخش خصوصی تأکید نمود و گفت: می بایست در راستای تجمیع ظرفیت‌های موجود در کشور در مراکز مرتبط با حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی برنامه مشخصی تدوین گردد. وی در ادامه با اشاره به گسترش تعداد مراکز پیوند سلول‌های بنیادی خونساز از افزایش حمایت  ارگان‌های مرتبط در جهت تأمین هزینه درمان پیوند سلول‌های بنیادی خونساز در کشور خبر داد.

سپس دکتر صیاد دبیر شورای ملی توسعه و نظارت بر مراکز پذیره‌نویسی اهداء سلول‌های بنیادی خونساز غیرخویشاوندی و بانک‌ خون بندناف در مورد فعالیت‌های شبکه ملی اهداکنندگان سلول‌های بنیادی خونساز به ارائه توضیحاتی پرداخت. در ادامه دکتر محمدی به ارائه گزارشی در زمینه توسعه مراکز آزمایشگاهی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی با مشارکت بخش خصوصی ارائه نمود و افزود: می بایست نقشه کسب و کار در این حوزه با رویکرد اقتصادی تهیه شود. وی از اهمیت شبکه‌سازی جامع در این خصوص که شامل شبکه سیاستگذاری، شبکه فناوران، شبکه نخبگان و خبرگان صنعت، شبکه سرمایه گذاران و شبکه فناوران می باشد، سخن گفت.

در ادامه دکتر امیرخانی توضیحاتی پیرامون برگزاری رویدادهای مختلف از جمله المپیاد دانش اموزی و دانشجویی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی و تشکیل شبکه‌های مرتبط با این حوزه با حضور فعالین و اساتید مرتبط ارائه نمود و افزود: لازم  است در نگه داشت این شبکه‌ها برنامه مشخصی داشته باشیم.

در ادامه خدایی در مورد مجموعه اقدامات صورت گرفته در رابطه با مرکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی تهران توضیحاتی ارائه نمود.

در پایان جلسه دکتر آذرپیرا رییس مرکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی شیراز گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته و استقرار شرکت‌های دانش بنیان در این مرکز ارائه نمود.

 

کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/ZVb1