اعطای امتیاز بنیاد ملی نخبگان به تمامی برگزیدگان مرحله نهایی المپیاد دانش آموزی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی

دکتر سالاریه معاون آینده سازان بنیاد ملی نخبگان در گفتگو با خبرنگار ستاد در خصوص اعطای امتیاز به برگزیدگان نهایی المپیاد دانش آموزی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی، دکتر سالاریه معاون آینده سازان بنیاد ملی نخبگان در گفتگو با خبرنگار ستاد در خصوص اعطای امتیاز به برگزیدگان نهایی المپیاد دانش آموزی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی خبر داد.

معاون آینده سازان بنیاد ملی نخبگان ضمن اشاره به اهمیت حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در درمان بیماری ها گفت: این حوزه از علم انقلاب مهمی در حوزه پزشکی است در آینده می تواند تغییرات شگفت انگیزی در وضعیت سلامت، درمان و پیشگیری بیماری های از جمله بیماری های صعب العلاج ایجاد نماید.

محققان کشور عزیزمان نیز با ورود به موقع و هوشمندانه به این حوزه از علم توانسته اند به دانش این حوزه دست یابند و مسیر را جهت دست یابی به جایگاه شایسته جهانی در این زمینه علوم هموارتر نماید.

دکتر سالاریه ضمن اشاره به این موضوع که آینده روشن کشور منوط به آموزش هدفمند دانش آموزان در زمینه علوم مرز دانشی و بین رشته ای می باشد افزود: با توجه به اهمیت ویژه علوم همگرا در پیشرفت تکنولوژی روز دنیا از جمله علوم و فناوری های سلول های بنیادی، حتی بسیاری ازدانشمندان حوزه مهندسی کشورنیز علاقمند به فعالیت در این زمینه شده اند، که از جمله نمونه های این همگرایی علوم می توان به تحقیق در زمینه مدل سازی و فناوری آزمایشگاه روی تراشه در خصوص تحقیق درباره سلول های بنیادی اشاره نمود.

وی یکی از وظایف بنیاد ملی نخبگان را شناسایی استعدادهای برتر کشور و هدایت و پرورش آنها در مسیر علوم روز دنیا برشمرد و افزود: هدف این بنیاد از این مهم تشویق به کاربردی کردن علوم مختلف و همچنین تبدیل علم به ثروت و نیز دستیابی به جایگاه­های برتر جهانی می باشد. ایشان همچنین بر فناوری و دستیابی به ارزش افزوده بالاتر نیز تاکید نمود و اذعان داشت: در این راستا به منظور هموار نمودن مسیر رشد و شکوفایی علمی آینده سازان کشور،بنیاد ملی نخبگان بر آن شد که از برگزیدگان المپیاد دانش آموزی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی نیز به عنوان یکی از رویداهای علمی مهم حمایت داشته باشد. لذا اعطای امتیاز از اولین دوره برگزاری این المپیاد در دستور کار قرار گرفت.

دکتر سالاریه در پایان بیانات خود همچنین ابراز امیداوری نمود که با توجه به اهمیت حوزه سلول های بنیادی در درمان انواع مختلف بیماری ها، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به طراحی رشته ها و تنظیم سرفصل های درسی میان رشته ای در حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی به منظور حمایت صحیح دانشجویان در این حوزه از علوم نوین بپردازند و مسیر را جهت توسعه و ترویج این علم مرز دانشی هموار تر نمایند. 

 

کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/ZSa1