از اولویت های ستاد تبادل فناوری در حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در سطح بین الملل است

جلسه ای با حضور قائم مقام محترم در امور بین‌الملل و ریاست مرکز تعاملات بین‌المللی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دکتر امیرعلی حمیدیه، دکتر امیرخانی، مهندس اعلایی و جمعی از کارشناسان ستاد در مورخ 25/12/97 در خصوص رایزنی به منظور تبادل فناوری در سطح بین الملل برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی، جلسه ای با حضور قائم مقام محترم در امور بین‌الملل و ریاست مرکز تعاملات بین‌المللی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دکتر امیرعلی حمیدیه، دکتر امیرخانی، مهندس اعلایی و جمعی از کارشناسان ستاد در مورخ 25/12/97 در خصوص رایزنی به منظور تبادل فناوری در سطح بین الملل برگزار گردید.

در ابتدای این جلسه دکتر امیرخانی به اهمیت تبادل فناوری در حوزه سلول های بنیادی و برقراری ارتباط با شرکت ها و مراکز فعال در زمینه علوم سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در سطح بین المللی پرداخت.

دبیر ستاد، دکتر حمیدیه در ادامه به مراکز تحقیقاتی درمانی فعال در زمینه CAR-T  در سطح بین الملل که به محصول دست یافته اند اشاره کرد و متذکر شد رایزنی به منظور تبادل اطلاعات و فناوری با چنین شرکت هایی موجب پیشگامی کشور در حوزه سلامت خواهد بود. ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی با شناسایی و هدف گذاری کشورهایی که به فناوری های کلیدی در حوزه پزشکی بازساختی دست یافته اند برنامه ریزی هدفمندی جهت بهره برداری و انتقال چنین فناوری هایی دارد و در آینده ای نزدیک با مراکز تحقیقاتی درمانی برتر کشورهایی از جمله ژاپن و چین رایزنی خواهد داشت. در ادامه دکتر بیرنگ به اهمیت چنین تبادلاتی اشاره داشتند و حمایت امور بین الملل در این راستا را اعلام نمودند.

در انتها دکتر حمیدیه اذعان داشت یکی از اهداف و الویت های ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی بهره مندی از دانش به روز و تجربه دانشمندان بین المللی و همچنین ایجاد بستری مناسب برای ارائه خدمات و محصولات دانش بنیان جهت درمان و بهبود بیماران در سطح منطقه و جهان می باشد. از این رو هدایت و حمایت از شرکت های دانش بنیان جهت صادرات محصولاتی که به فناوری آن دست یافته اند می تواند در تحقق این امر کمک شایانی نماید. امید است که این روند گامی موثر در راستای پیشرفت کشور عزیزمان، ایران در حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی باشد.

 


کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/Zcx1