ارائه گزارش پیشرفت مرکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی دانشگاه علوم پزشکی ایران

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌­های سلول‌های بنیادی، جلسه‌ای با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، دکتر کیوانی سرپرست تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر ناصری‌پور رئیس مرکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی دانشگاه علوم پزشکی ایران و جمعی از اساتید مورخ 19 شهریور‌ماه 1401 در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌­های سلول‌های بنیادی، جلسه‌ای با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، دکتر کیوانی سرپرست تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر ناصری‌پور رئیس مرکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی دانشگاه علوم پزشکی ایران و جمعی از اساتید مورخ 19 شهریور‌ماه 1401 در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید.

در این جلسه دکتر شعاع حسنی به ارائه گزارشی از پیشرفت پروژه مرکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی دانشگاه علوم پزشکی ایران پرداخت و گفت: تا کنون این مرکز بیش از ۱۰ دانشجوی دوره دکتری و عناوین پایان نامه‌های مربوطه در حوزه سلول های بنیادی و پزشکی باز ساختی و 2 دانشجوی دوره پسا دکتری جذب نموده است.

سپس دکتر ده‌مرده‌ای اظهار داشت: در این مرکز جامع بیش از 12 طرح کارآزمایی بالینی در حوزه سلول های بنیادی و پزشکی باز ساختی نیز انجام یافته یا در حال اجرا می‌باشد.

در ادامه دکتر ناصری پور گفت: تا کنون 4 شرکت فعال در حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در مرکز جامع استقرار یافته اند و در حال فعالیت می‌باشند.

دکتر کیوانی اظهار داشت: مرکز جامع سعی نموده بر اساس تعهدات قرارداد حرکت نماید و با تمرکز بر محورهای آموزش، پژوهش و تربیت نیروی انسانی، توسعه فناوری و تجاری سازی و بازار محصولات سلولی و توسعه خدمات بالینی مبتنی بر فناوری علوم سلولی فعالیت های خود را پیش برد.

سپس دکتر حمیدیه ضمن تاکید بر لزوم حمایت از شرکت‌های نوپا و تلاش برای پیشرفت آنها بیان داشت: مراکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در سطح کلان مناطق کشور از مهم‌ترین زیست بوم‌های توسعه علوم و فناوری‌های این حوزه محسوب می‌گردند و نقش مهمی در این حوزه دارند لذا ضروری است تا حمایت از شرکت های نوپا و تلاش برای پیشرفت آنها را در دستور کار قرار دهند.

در ادامه دکتر امیرخانی گفت: ضروری است تا اقدامات مقتضی نسبت به تغییر ساختار مراکز جامع در قالب مراکز نوآوری صورت پذیر و تا زمان تصویب آن به طور مستمر مورد پیگیری قرار گیرند.

در پایان اعضا به بحث و تبادل نظر پرداختند.

 

 

کلمات کلیدی
//isti.ir/ZNeu