اثر سفر فضایی بر روی نحوه رشد و تمایز سلول ها

محققین از تصویربرداری تایم-لپس استفاده کرده‌اند تا نشان دهند که سلول‌های بنیادی پرتوان القایی (iPSCs) که در طول پرواز فضایی رشد می‌کنند، نسبت به سلول‌های مشابه در جو زمین، سریع‌تر به سلول‌های ماهیچه قلبی تمایز پیدا می‌کنند.

محققین از تصویربرداری تایم-لپس استفاده کرده‌اند تا نشان دهند که سلول‌های بنیادی پرتوان القایی (iPSCs) که در طول پرواز فضایی رشد می‌کنند، نسبت به سلول‌های مشابه در جو زمین، سریع‌تر به سلول‌های ماهیچه قلبی تمایز پیدا می‌کنند. شکل‌گیری سلول‌های ماهیچه قلبی در گرانش میکرو (در فضاپیماها) که 10روز ادامه داشت، در مقاله‌ای در مجلهStem Cells and Development منتشر شده است. یک تیم تحقیقاتی از آکادمی علوم پزشکی نظامی و آکادمی علوم چین با کمک نتایج ماموریت فضایی Tianzhou-1، این مقاله را ارائه کردند.

دکتر Graham C. Parker می‌گوید: "ایده‌های خوب، زیاد و بی‌ارزش هستند، اما داده‌ها و اطلاعات مانند طلا با ارزشند. همانطور که ما به‌دنبال پتانسیل‌های موجود در فضا برای پزشکی بازساختی هستیم، و همچنین تدارک پروازهای فضایی مفید، تمام داده‌های با ارزش و مرتبط باید با دقت مورد توجه قرار گیرند."

 

Reference:https://medicalxpress.com/news/2019-02-japan-trial-spinal-cord-injuries.html


کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/Zjw1