آغاز همکاری شرکت Replay با شرکت Edura در زمینه ژن درمانی

شرکت Eudora از فناوری انتقال وکتورهای ویروسی Replay برای پیشرفت درمان بیماری‌های چشم استفاده خواهد کرد. شرکت Replay یک استارت آپ بیوتکنولوژی است که چندین فناوری ژن‌درمانی را ایجاد نموده است و Eudora یکی از شرکت‌های همکار این استارت آپ است.

 

شرکت Eudora از فناوری انتقال وکتورهای ویروسی Replay برای پیشرفت درمان بیماری‌های چشم استفاده خواهد کرد. شرکت Replay یک استارت آپ بیوتکنولوژی است که چندین فناوری ژن‌درمانی را ایجاد نموده است و Eudora یکی از شرکت‌های همکار این استارت آپ است. این شرکت از مدلی تحت عنوان  "hub-and-spoke" پیروی می‌کند و هدف آن به اشتراک گذاری فناوری در چندین شرکت است که هر کدام در زمینه درمانی خاصی کار می‌کنند.

شرکت Eudora بر روی بیماری‌های چشمی مانند رتینیت پیگمنتوزا، بیماری Stargardt  و  Usher syndrome type 1B   تمرکز کرده است و وکتورهای هرپس سیمپلکس  Replay را در اختیار دارد؛ شرکت Eudora پیش بینی می‌کند که این ویروس بتواند جایگزینی برای ویروس adeno-associated virus   باشد  که به طور معمول در ژن‌تراپی استفاده می‌شود. در حالی که ویروس های AVV در میزان ماده انتقال دهنده ژنتیکی دارای محدودیت هستند؛ Repley ادعا می‌کند پلتفرم  ویروس هرپس سیمپلکس متعلق به این شرکت "۸ برابر" ویروس AVV ظرفیت انتقال دارد. همچنین این شرکت در حال توسعه ویروس هرپس سیمپلکسی است که می‌تواند تا "۳۰ برابر " ویروس AVV  ظرفیت انتقال ماده ژنتیکی داشته باشد.

منبع:

 

https://www.biopharmadive.com/news/replay-eudora-spinout-gene-therapy-hsv/635318

 

 

 

 

کلمات کلیدی
//isti.ir/ZX3v