المپیاد دانش‌آموزی سلول‌های بنیادی نیروی انسانی تربیت می‌کند

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول های‌بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، ضمن تشریح برنامه‌های آموزشی و پژوهشی این ستاد، حوزه دانش‌آموزی را حائز اهمیت دانست و گفت: مرحله نهایی پنجمین المپیاد دانش‌آموزی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی به زودی با همکاری و همت سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان با حضور بیش از 30 نفر دانش پژوه علاقمند به این حوزه به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

امیر علی حمیدیه دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول های‌بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در ادامه گفت: این ستاد با توجه به اسناد بالادستی خود  از یک شرح وظایفی برخوردار است، تامین منابع انسانی و مشارکت در سیاست‌گذاری آموزشی از جمله این وظایف دارای اولویت محسوب می‌شود.

تربیت نیروی انسانی کارآمد

حمیدیه افزود: با توجه به اینکه حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی از جمله دانش‌های نوین و نوظهور بشری محسوب می‌شود و بسیاری از کارشناسان آن از جمله فارغ‌التحصیلان بین‌رشته‌ای محسوب می‌شوند، تامین و آموزش منابع انسانی اهمیت دوچندان می‌یابد. بدیهی است که اگر آموزش نیروی انسانی از دوره دانش‌آموزی انجام شود، می‌توان یک جامعه پویا و خلاق از فعالان فناور در این رشته بنیانگذاری کرد که به موتور پیشران این رشته تبدیل خواهند شد.

 

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول های‌بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری ضمن توضیح جزئیات برنامه‌های آموزشی این ستاد، گفت: بر این اساس برنامه‌ای کاربردی و عملگرایانه در حوزه دانش‌آموزی تدوین و اجرایی شد. از جمله رئوس این برنامه می‌توان به حمایت از توسعه زیرساخت‌های مرتبط با پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی، برگزاری کارگاه‌های دانش‌آموزی و حمایت از ایجاد شبکه‌های دانش‌آموزی در حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی اشاره کرد.

 

برگزاری پنجمین دوره

وی در ادامه افزود: یکی از اقدامات تاثیرگذار در این حوزه، برگزاری 5 دوره المپیاد دانش‌آموزی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی است که نقش قابل توجه‌ای در انگیزه‌بخشی به قشر نوجوان برای فعالیت جدی در این رشته دارد و می‌تواند تربیت کننده نسل آینده پژوهشگران نخبه و علاقه‌مند حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی باشد.

حمیدیه با اشاره به اقدامات انجام گرفته برای برگزاری هرچه بهتر این رویداد، گفت: 4 دوره این رویداد علمی و آموزشی با همکاری وزارت آموزش و پرورش برگزار شده و مرحله نهایی پنجمین دوره از این المپیاد نیز با همکاری این نهاد برگزار خواهد شد.

کلمات کلیدی
//isti.ir/ZqUp