آزمایش انسانی نسخه جدید سلول های بنیادی برای درمان دیابت نوع 1 توسط کمپانی Vertex

کمپانی Vertex تست انسانی نسخه جدید و بهبود یافته درمان با سلول های بنیادی را برای دیابت نوع 1 آغاز خواهد کرد.

این شرکت به تازگی اعلام کرد که دستگاه های رگولاتوری، مجوز داروی تحقیقاتی جدید(IND) ورتکس را برای درمان سلول های جزایر پانکراس VX-264 مشتق از سلول های بنیادی دیابت نوع 1 لغو کردند.

به گفته یکی از سخنگویان، دستگاه مورد استفاده در این پروژه توسط Semma Therapeutics اختراع شده است که کمپانی  Vertex در سال 2019 آن را خریداری و توسعه بخشیده است.

این خبر چند ماه پس از آن منتشر شد که Vertex قراردادی 320 میلیون دلاری برای خرید ViaCyte و دیگر برنامه سلول‌های بنیادی آن برای دیابت منعقد کرد. به گفته این شرکت، این قرارداد برای تسریع خط لوله کلی دیابت Vertex در نظر گرفته شده بود، و در توسعه VX-880 یا VX-264 نقشی نداشته است.

هر دو شرکت در تلاش بودند تا توانایی های بدن بیماران را برای تولید انسولین با استفاده از پیوند سلول های بنیادی بهبود بخشند. ViaCyte به دنبال یک رویکرد ویرایش ژنی "off-the-shelf" بود که در دستگاه های دفع کننده سیستم ایمنی کپسوله شده بود و محققان تصور می کردند می تواند از رد شدن آن جلوگیری کند.

مدیر عامل این شرکت Reshma Kewalramani در بیانیه‌ای گفت VX-880:  نتایج  بالینی موفقیت آمیزی را در T1D نشان داده است، و خرید ViaCyte هدف ما را تسریع می‌بخشد.

ورتکس قصد دارد فاز I/II آزمایشی را در نیمه اول سال جاری راه اندازی کند و در حال حاضر فاز I/II را در کانادا انجام می دهد.

لینک خبر:

https://endpts.com/vertex-heads-to-the-clinic-with-a-next-gen-stem-cell-candidate-for-type-1-diabetes

/

کلمات کلیدی
//isti.ir/Zv8v